اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 27, 2013
22:25 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55282

مخابرات: توقف یکسان سازی کدهای مخابراتی تا تامین هزینه های طرح

معاون شرکت مخابرات ایران از توقف یکسان سازی کدهای استانی تلفن ثابت تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: منتظر تامین بودجه از سوی دولت برای اجرای سراسری این طرح هستیم.
به گزارش مهر، طرح هم کدسازی تلفن های ثابت درون استانی از حدود 2 سال پیش و براساس دستور دولت آغاز شد که با اجرای آن مشترکان هر استان بدون نیاز به شماره گیری کد با تلفن های داخل استان ارتباط برقرار خواهند کرد.
 
این طرح هم اکنون در 3 استان تهران، البرز و قم به صورت کامل به اجرا درآمده است و مخابرات تا پیش از این قول داده بود که یکسان سازی کدهای مخابراتی را ظرف 4 ماه به اتمام برساند.
 
پیش از این رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود که هزینه یکسان سازی کدهای استانی با موافقت وزارت ارتباطات از قبوض مشترکان به صورت آبونمان ماهیانه کسر خواهد شد.
 
داوود زارعیان معاون شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر از توقف موقت اجرای این طرح خبر داد و گفت: دولت باید هزینه های مخابرات را در اجرای این طرح تامین کند.
 
وی با بیان اینکه برای نحوه تامین این هزینه ها تاکنون چیزی به مخابرات ابلاغ نشده است، اظهار داشت: قرار بود بعد از استان قم، طرح یکسان سازی در دیگر استانها نیز به اجرا درآید اما فعلا منتظر تامین بودجه هستیم چرا که دولت باید هزینه های اجرای این طرح را تقبل کند.
 
زارعیان در پاسخ به اینکه پیش از گفته شده بود که این هزینه از قبوض مشترکان به صورت ماهیانه کسر می‌شود تصریح کرد: این پیشنهادی بود که از سوی وزارت ارتباطات به مخابرات داده شده اما هنوز مبلغ آن و نحوه دریافت این هزینه به مخابرات ابلاغ نشده است؛ ما با هر چیزی که دولت ابلاغ کند موافق هستیم.
 
وی با تاکید براینکه هم اکنون هزینه یکسان سازی کدهای استانی برای 3 استان قم، تهران و البرز بر روی تعرفه پالس مشترکان که حدود 58 ریال به جای 51 ریال است محاسبه می‌شود اضافه کرد: این مبلغ هزینه های اجرای این طرح را تامین نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.