اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

May 27, 2013
22:27 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55284

گوگل در تلاش برای اتصال یک میلیارد نفر به اینترنت

شرکت گوگل به سختی در تلاش است تا با ایجاد شبکه‌های بی‌سیم (وایرلس) در اقتصادهای نوظهور امکان دسترسی یک میلیارد نفر و یا بیشتر به اینترنت را فراهم کند.
 
به گزارش ایسنا افراد آگاه به این امر می‌گویند که این شبکه‌های بی‌سیم در مناطقی همچون آفریقای مرکزی و جنوب شرق آسیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
به گفته آنها هدف از ایجاد این شبکه‌ها فراهم کردن امکان دسترسی به اینترنت برای افرادی است که بیرون از شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند.
 
در این راستا گوگل قصد دارد تا با تشکیل تیمی از شرکت‌های محلی و ارائه تجهیزات به آنها در بازارهای نوظهور به توسعه این شبکه‌ها اقدام کند.
 
دویچه وله نیز این طرح گوگل را بلندپروازانه دانسته و نوشته است که گوگل می‌خواهد با سرمایه‌گذاری کلان روی طرحی عظیم و استراتژیک٬ زمینه دسترسی یک میلیارد شهروند کشورهای در حال توسعه به اینترنت را فراهم کند. اجرای این طرح٬ درآمدهای گوگل را چندین برابر خواهد کرد.
 
بر این اساس شرکت گوگل سخت مشغول برنامه‌ریزی است تا بتواند هرچه زودتر طرحی عظیم و استراتژیک را پیاده‌سازی کند. مسوولان این کمپانی قصد دارند شبکه‌های اینترنت بی‌سیم را در کشورهای در حال توسعه و بازارهای نوظهور راه‌اندازی کنند تا از این طریق از میان شهروندان این کشورها یک میلیارد کاربر جدید به جمع کاربران اینترنت در سراسر جهان بپیوندند.
 
شبکه‌های اینترنت بی‌سیم گوگل می‌توانند کیفیت و سرعت اتصالات اینترنتی در مناطق شهری را هم افزایش دهد. برای تحقق این اهداف٬ گوگل مذاکره با شرکت‌های خدمات‌دهنده و تنظیم‌کنندگان مقررات ارتباطات دیجیتال در کشورهای در حال توسعه را آغاز کرده است.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت گوگل می‌خواهد از طریق امواج تلویزیونی اینترنت را در دسترس کاربران قرار دهد و این کار نیازمند همکاری دولت‌ها است و به همین منظور گوگل با دولت‌هایی نظیر آفریقای جنوبی و کنیا گفت‌وگوهایی داشته است.
 
علاوه بر این٬ گوگل بالون‌های مخصوصی طراحی کرده که به «پلت‌فرم‌های با ارتفاع بالا» موسوم شده‌اند و می‌توانند تا چندین کیلومتر مربع را تحت پوشش قرار دهند و کاربران از طریق آنها به اینترنت بی‌سیم متصل شوند.
 
گوگل همچنین می‌خواهد با تولید اکوسیستم جدیدی از پردازشگرهای موبایل٬ گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمتی برای این "بازارهای نوظهور" طراحی کند که دسترسی آنها به اینترنت را تسهیل خوهد کرد. شبکه‌های مبتنی بر ماهواره هم از دیگر گزینه‌های این کمپانی برای افزایش دسترسی به اینترنت‌اند. بسته به موقعیت کشورها٬ گوگل از ترکیبی از این روش‌ها برای افزایش دسترسی به اینترنت بهره خواهد گرفت.
 
شرکت گوگل 87 درصد از درآمد سالانه 50 میلیارد دلاری خود را از طریق تبلیغات آنلاین به دست می‌آورد. افزایش تعداد کاربران اینترنت در جهان٬ افزایش درآمدهای گوگل را هم در پی خواهد داشت٬ چون تعداد کاربرانی که از وب‌سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنند هم از این طریق افزایش می‌یابد و گوگل ظرفیت بیشتری برای تبلیغ آنلاین خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.