اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 27, 2013
22:29 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55286

همراه اول از عدم حذف هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از ابتدای خرداد خبرداد!

در حالیکه قرار بود از ابتدای خرداد هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از مکالمات همراه اول حذف و تعرفه مکالمات داخل شبکه به دقیقه‌ای 515 ریال تغییر کند، این اپراتور اعلام کرد: با عدم تغییر تعرفه‌ها، کماکان قبوض با نرخ سابق محاسبه می‌شود.
 
به گزارش فارس در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مبنی بر تعیین نرخ پایه 515 ریالی برای مکالمات تلفن‌همراه، 16 اردیبهشت بود که سیدمصطفی سیدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که پس از تعیین نرخ پایه 515 ریال برای مکالمات تلفن ‌همراه و اجازه تعیین تعرفه 20 درصد بالاتر از این نرخ (618 ریال)، هیئت مدیره همراه اول چه نرخی را نهایی کرده گفت: نرخ کف 515 ریال مکالمات برای مکالمات سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول نهایی شده و این اپراتور فعلا از مجوز 20 درصدی اضافه استفاده نمی‌کند تا ببیند در بازار رقابتی بین اپراتورها به چه عددی می‌رسد.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفته بود: این تعرفه از ابتدای خردادماه در مکالمات مشترکان دائمی همراه اول اعمال می‌شود و از ابتدای خرداد بین‌شهری و جابه جایی از مکالمات تمام همراه اولی‌ها حذف می‌شود. بنابراین صورت حساب دوم سال براساس نرخ پایه است.
 
اما در حالیکه از ابتدای خرداد ماه تصور می‌شد تعرفه همراه اولی با نرخ پایه جدید محاسبه می‌شود، همراه اول به مشترکان خود اعلام کرد که در خرداد ماه نیز هنوز تعرفه‌ افزایش نیافته و کماکان تعرفه‌های سابق معیار محاسبه هزینه مکالمات مشترکان است.
 
این اپراتور در اطلاعیه رسمی متذکر شده: به‌دنبال موافقت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با یکنواخت سازی (حذف اعمال زون‌بندی بین شهری) تعرفه اپراتورهای تلفن همراه، تعرفه‌های اپراتور اول هنوز تغییری نداشته و به محض نهایی شدن تعرفه‌های انتخابی و آماده‌سازی مقدمات اجرای آن، این امر به مشترکین اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
بر اساس مصوبه رگولاتوری تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور ملزم به رعایت تعرفه جدید هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.