اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

May 28, 2013
23:12 سه شنبه، 7ام خردادماه 1392
کد خبر: 55305

ظرفیت تلفن اینترنتی کشور پس از 5 سال 4 برابر شد

در سال 1378 سوئیچ VOIP با ظرفیت 2500 تماس همزمان نصب و راه‌اندازی شد و امروز پس از حدود 5 سال از کارکرد این سوئیچ با توجه به رشد ارتباطات VOIP ظرفیت آن با افزایش به 10 هزار شماره مکالمه همزمان 4 برابر شده است.
 
به گزارش فارس شرکت ارتباطات زیرساخت تنها تأمین‌کننده ارتباطات در سطح بین‌المللی برای شبکه‌های ثابت، سیار و رومینگ بین‌الملل کشور است.
 
در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت، ارتباطات بین‌الملل کشور را از طریق مراکز سوئیچ بین‌الملل موجود که مبتنی بر فناوری مداری است، تأمین می‌کند.
 
امروزه برای برقراری ارتباطات تلفنی راه دور اغلب از تکنولوژی VOIP استفاده می‌شود که یک روش برای تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوتی به داده‌های دیجیتال است.
 
با توجه به فراگیر شدن و رشد روزافزون ارتباطات صادره VOIP بین‌الملل کشور، ایجاد سامانه‌ای برای مدیریت این ارتباطات ضروری شد.
 
با اجرای پروژه سامانه مدیریت کنترل و مدیریت VOIP، سامانه‌ای برای ترانزیت بخش قابل‌توجهی از مکالمات تلفنی با استفاده از فناوری VOIP تولید و مکالمات از طریق بستر اینترنت حمل می‌شود.
 
در سال 1378 سوئیچ VOIP با ظرفیت 2500 تماس به طور همزمان در ساختمان مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی در سالن ISC2 نصب و راه‌اندازی شد.
 
بعد از حدود 5 سال از کارکرد و عملکرد سوئیچ VOIP و با توجه به استقبال کاربران، در سال 91 ظرفیت آن به تعداد 10 هزار شماره مکالمه همزمان رسیده است.
 
یعنی 5 سال پس از راه‌اندازی سوئیچ VOIP ظرفیت آن 4 برابر شده است.
 
این ارتباط به صورت همزمان وارد سوئیچ VOIP می‌شود و به مقاصد خود، از ایران به خارج از کشور و از خارج به سمت ایران با کیفیت مطلوب و هزینه پایین قابل دسترس برای تمامی کاربران خواهد بود.
 
استفاده از فناوری VOIP سبب کاهش هزینه ارتباطات بین‌الملل کشور و جلوگیری از ترانزیت ترافیک وارده بین‌الملل غیرمجاز می‌شود و توسعه سوئیچ VOIP، افزایش کیفیت، پایداری و امنیت ارتباطات VOIP بین‌الملل کشور را در پی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.