اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 30, 2013
12:04 پنجشنبه، 9ام خردادماه 1392
کد خبر: 55331

کسب و کارهای کوچک از اهمیت نام دامنه وب سایت خود غافلند

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بسیاری از کسب و کارهای کوچک برای انتخاب نام دامنه وب سایت خود اطلاع و دانش کافی ندارند و نمی‌دانند انتخاب یک نام دامنه مناسب می‌تواند در جلب توجه مشتری موثر باشد.
 
به گزارش وب سایت eweek، شرکت ویکفیلد (Wakefield) با انجام مطالعه‌ای در میان 500 کسب و کار کوچک در آمریکا دریافته است بخش زیادی از مدیران و گردانندگان آنها در زمینه نام دامنه یا آدرس اینترنتی وب سایت خود با مشکلاتی مواجه هستند. نام دامنه وب سایت‌ها از این نظر مهم است که می‌تواند توجه کاربران و مشتریان را به خود جلب کند.
 
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد تقریباً نیمی (49 درصد) از صاحبان کسب و کارها که در این مطالعه شرکت کرده‌اند، گفته‌اند قبل از انتخاب نام دامنه کنونی وب سایت خود بیش از یک نام دامنه دیگر را نیز امتحان کرده بودند. 55 درصد از مدیران این کسب و کارها نیز بر این باور بوده‌اند که چون اولین نام دامنه مورد نظرشان را انتخاب نکرده‌اند، مشتریان خود را از دست داده‌اند.
 
حدود 52 درصد از این پاسخگویان نیز گفته‌اند انتظار دارند با تغییر نام دامنه وب سایت خود فرصت‌های بهتری برای کسب و کار خود بیافرینند. 46 درصد از آنها حتی گفته‌اند احتمال اینکه یک اسکناس صد دلاری را در خیابان پیدا کنند بسیار بیشتر از این است که بتوانند نام دامنه‌ای را انتخاب کنند که تاکنون انتخاب نشده است. 63 درصد از مدیران این کسب و کارهای کوچک نیز گفته‌اند هنگام انتخاب آدرس اینترنتی به انتخاب دامنه مناسب برای وب سایت خود توجه نکرده‌اند. همین تعداد نیز گفته‌اند به طول و تعداد حروف نام دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اند، توجه نکرده بودند. 85 درصد از پاسخگویان نیز گفته‌ند هنگام انتخاب نام دامنه به استفاده آسان از آن بر روی ابزارهای همراه توجه نداشته‌ند.
 
لوری آن، موسس و معاون شرکت «دات کو» که دامنه اینترنتی CO. را مدیریت می‌کند درباره اهمیت نام دامنه برای کسب و کارها گفته است: یک آدرس اینترنتی مناسب، اگر با یک دامنه جهانی و معتبر همراه باشد، به خاطر سپردن، یافتن و ارجاع دادن به آن برای کاربران و مشتریان شما آسان خواهد بود و کسب و کار شما را به پیش خواهد برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.