رگولاتوری

May 30, 2013
12:08 پنجشنبه، 9ام خردادماه 1392
کد خبر: 55332

درآمد اپراتورهای حوزه ICT کشور در سال گذشته 24درصد رشد داشت

محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای خود از کشور سوازیلند گفت: از آنجایی که صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران رو به گسترش است، اپراتور هایی که در صنعت فعالیت دارند، در آمد های بالایی کسب کرده اند به طوری که در سال گذشته با رشد 24 درصدی مواجه شده اند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دکتر نامی اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به پیشرفت های حاصل شده توانسته ایم در جهت اشتغال زایی نیروهای خود حرکت های مثبتی انجام دهیم به طوری که در حال حاضر 4 میلیون و 500 هزار نفر در این زمینه فعالیت می کنند.
وی با بیان این که تا کنون بیش از 113 میلیون و 400 هزار سیم کارت تلفن همراه در کشور واگذار شده است، خاطر نشان کرد: کشور ما در بخش های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات ضریب نفوذ بالایی دارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیتی که مسوولان کشور برای بخش تحقیقات قائل هستند، گفت: با توجه به تحقیقات گسترده ای که در بخش فناوری های نوین در کشور صورت گرفته توانسته ایم در بخش های مختلف این حوزه عملکرد مثبتی را داشته باشیم که از جمله آن می توان به پیشرفت های ایران در حوزه های فضا و راه اندازی ایستگاه پرتاب اشاره کرد.
دکتر نامی در ادامه افزود: پیشرفت کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند به پیشرفت و توسعه کشور در سایر حوزه ها یاری برساند بر همین اساس ما تا کنون برای راه اندازی و استقرار دولت الکترونیکی کارهای بزرگی را انجام داده ایم.
وی در ادامه با اشاره به برخی از صفات ایرانی ها گفت: رهبر معظم ما خود فردی بسیار ساده زیست است و ما ساده زیستی و عدالت را در این مملکت، سرمشق خود قرار داده ایم.
همچنین خانم وینی ماگاگولا وزیر ارتباطات کشور سوازیلند با تشکر از دعوت همتای ایرانی خود گفت: ما در کشور خود تنها یک اپراتور تلفن همراه داریم که به صورت دولتی اداره می شود و در تلاش برای گسترش روابط خود با ایران هستیم.
وی ادامه داد: ایران تجربه های خوبی در حوزه فناوری اطلاعات دارد و ما خرسند خواهیم شد تا بتوانیم از این تجربیات بهره مند شویم.
در ادامه این مراسم وزرای دو کشور تمایل خود را در زمینه همکاریهای آموزشی و تحقیقاتی اعلام کردند.
در این دیدار وزیر دادگستری و رییس مرکز بهداشت و درمان و چند اقتصاددان کشور پادشاهی سوازیلند حضور داشتند.
شایان ذکر است کشور پادشاهی سوازیلند همسایه آفریقای جنوبی و با کشور موزامبیک هم مرز می باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.