اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 2, 2013
19:57 یکشنبه، 12ام خردادماه 1392
کد خبر: 55395

رگولاتوری: بزودی مشترکان تلفن همراه ایرانی قادر به تغییر اپراتور بدون تعویض شماره می شوند

gsmarena_024.jpg

مدیر کل دفتر بررسی های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: آیین نامه تغییر اپراتور بدون تغییر شماره تلفن تدوین شده و در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات قرار گرفته است .
 
' حسین فلاح ' در گفت و گو با ایرنا افزود: با تصویب این آیین نامه در کمیسیون تنظیم مقررات ،مشترکان تلفن همراه ،می توانند بدون تغییر شماره تلفن همراه، اپراتور خود را تغییر دهند. 
وی افزود: شماره تلفن به مرور زمان یک حق مالکیت معنوی و اختصاصی برای مشترکان پدید می آورد و اگر مشترکی علاقه‌مند به حفظ شماره خود در صورت تعویض اپراتور باشد می تواند از این سرویس استفاده کند. 
فلاح ادامه داد: این سرویس نیازمند یک مجموعه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، هماهنگی بین اپراتورهای فعال در بازار سیم‌کارت و ارائه قوانین و مقررات لازم در این زمینه است که پس از تصویب شرایط آیین‌نامه به اپراتورها ابلاغ خواهد شد. 
یادآور می شود:‌ آیین نامه تغییر اپراتور بدون تغییر شماره تلفن در بسیاری از کشورهای دارای تعداد اپراتور بسیار ، راه‌اندازی شده است . 
 
پروانه اپراتور پست غیر دولتی تا دو ماه آینده صادر می شود 
فلاح با اشاره به آزاد سازی فعالیت های پستی در کشور ،گفت: ضوابط حاکم بر پروانه فعالیت اپراتور پست غیردولتی تدوین شده و مزایده انتخاب این اپراتور در جریان است و تا دو ماه آینده پروانه آن صادر خواهد شد. 
 
رشد ۱۴ درصدی بخش خدمات ارتباطی 
وی با اشاره به رشد درآمدهای مستقیم حاصل از ارایه خدمات ارتباطی طی سال های گذشته گفت: سهم بخش ارتباطات در تولید ناخالص داخلی از ۱.۹۲ درصد در سال ۱۳۸۹ به ۲.۱۲ درصد در سال ۱۳۹۰ رسید که نشان دهنده ۱۴ درصد رشد است . 
فلاح یاد آور شد که سهم بخش ارتباطات در تولید ناخالص داخلی با احتساب ارزش خدمات غیر مستقیم این بخش به چهار درصد می رسید. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.