تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 17, 2013
21:11 دوشنبه، 27ام خردادماه 1392
کد خبر: 55654

پیشبینی وزیر ارتباطات از ارتقای سهم ICT در تولید ناخالص داخلی تا 8 درصد

دکتر محمد حسن نامی در مراسم امضای تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی گفت: امیدواریم تا با تحقق برنامه های پیش بینی شده سهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در تولید ناخالص داخلی به هشت درصد برسد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدحسن نامی در این مراسم ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر سهم این حوزه در GDP (تولید ناخالص داخلی) از وضعیت مناسبی برخوردار است.
وی افزود: در تلاش هستیم تا به منظور تحقق ارتقاء بخش اقتصادی در حوزه ICT، از ظرفیت های علمی دانشگاه ها استفاده کنیم تا به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ظرفیت های خوبی در حوزه زیرساخت های ارتباطی در کشور وجود دارد که با ورود نسل سوم و چهارم تلفن همراه، قابلیت های بالقوه ای در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.
وزیر ارتباطات با اشاره وضعیت مطلوب کشور در بخش های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مقایسه با دیگر کشورها گفت: با اجرایی شدن کامل قانون برنامه پنجم توسعه کشور، ایران در زمره کشورهای پیشرفته در منطقه قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اجرای پروژه اتصال فیبرنوری ایران و اروپا، نخستین پروژه از این دست بود که کشورمان را به هاب ترانزیت دیتای اینترنتی تبدیل می کند.
دکتر محمد حسن نامی با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور توسعه ICT در روستا تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ارتباطات 44 هزار روستا فراهم شده بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ارتباطات مابقی روستاهای باقی مانده که اکثراً روستاهای زیر 20 خانوار هستند نیز برقرار خواهد شد.
وی تأکید کرد: همچنین به زودی بیش از شش هزار دفتر ICT روستایی جدید به بهره برداری خواهد رسید تا به واسطه آن خدمات اینترنتی، بانکی، پستی و مخابراتی به روستائیان عرضه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: این دفاتر امکان ارایه خدمات دیگر سازمان ها و دستگاه ها به روستائیان را نیز دارد و از طریق آن می توان توان اقتصادی روستائیان را تقویت کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.