بازی

فناوری اطلاعات

June 21, 2013
20:13 جمعه، 31ام خردادماه 1392
کد خبر: 55710

مایکروسافت عقب نشینی کرد

شب گذشته شرکت آمریکایی مایکروسافت سیاست‌های خود را در قبال کنسول اکس‌باکس وان 180 درجه تغییر داد.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برای اینکه با اکس‌باکس خود به بازی بپردازید دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارید و بدون هیچ محدودیتی می‌توانید بازی‌های خودتان را به دوستانتان قرض بدهید و یا به هر شخصی بفروشید.
 
فشارهای گسترده طرفداران مایکروسافت و تحقیرهای علنی سونی و طرفداران این پلتفرم بالاخره کارساز شد و مایکروسافت از سیاست‌های خود عقب نشینی کرد. قوانین تغییر یافته بدین صورت است که دیگر برای آفلاین بازی کردن لازم نیست 24 ساعت یک بار آنلاین شوید تا هویت شما تائید شود. خرید و فروش، قرض دادن یا هدیه دادن بازی‌های دست دوم هیچ منعی ندارد و هر بازی Xbox One می‌تواند روی تعداد بینهایت دستگاه اجرا شود، درست مانند بازی‌های Xbox 360. به محض ورود بازی به بازار جهانی می‌توانید آن را به صورت دیجیتالی سفارش داده و دانلود کنید و حتما لازم نیست که دیسک بازی‌ها را تهیه کنید.
 
تغییر تمامی این سیاست‌ها، مطمئنا تغییراتی در تدبیرات گذشته شکل می‌دهد. برای مثال سیستم به اشتراک گذاشتن بازی بین 1 تا 10 نفر دیگر وجود نخواهد داشت و یا دیگر بدون دیسک نمی‌توانید بازی کنید و حتما دیسک باید داخل دستگاه قرار داشته باشد تا قابلیت بازی کردن را داشته باشید. اطلاعات تکمیلی احتمالا در گیمزکام آلمان و یا زودتر از آن منتشر خواهد شد
 
این در حالیست که هفته گذشته طراح اصلی اکس‌باکس لایو اعلام کرده بود به هیچ وجه طرح خود را کنار نخواهیم گذاشت و همچنان پایبند قوانین خود در قبال اکس‌باکس وان خواهیم بود. کلیف بلزینسکی، خالق بازی Gears of War که انحصارا برای Xbox 360 منتشر شد نیز اعلام کرده بود سونی شما را بازی داده و به زودی اعلام می‌کند که آن‌ها هم از بازی‌های دست دوم پشتیبانی نمی‌کنند.
 
هفته گذشته در کنفرانس خبری سونی، جک ترتون از مسئولین بالارده‌ی سونی چندین دقیقه را به تحقیر مایکروسافت و سیاست‌های ناپسندش اختصاص داد و با اعلام اینکه سونی هیچ یک از این ویژگی‌ها را ندارد، رسما کاریزمای نمایش جذاب مایکروسافت را برای طرفدارانش از بین برد اما حالا پس از یک هفته شاهد عقب نشینی مایکروسافت هستیم. گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان پیش فروش اکس‌باکس وان کمتر از 1/5 پیش فروش PS4 بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.