سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 25, 2013
9:55 سه شنبه، 4ام تیرماه 1392
کد خبر: 55794

گارتنر ابزار پژوهشی جدیدی در حوزه بازاریابی دیجیتال معرفی کرد

شرکت گارتنر ابزار پژوهشی جدیدی با نام «نقشه گذرگاه‏های بازاریابی دیجیتال» را عرضه کرده است که مدیران بازاریابی کسب و کارها با استفاده از آن می‏توانند بینش جامعی نسبت به حوزه کاری خود داشته باشد.
 
 
به گزارش وب‏سایت businesswire، شرکت گارتنر اعلام کرده است ابزار جدیدی به نام نقشه گذرگاه‏های بازاریابی دیجیتال ابداع کرده است که کسب و کارها به کمک آن می‏توانند راهبردها و راهکارهای مورد نیاز خود در حوزه بازاریابی دیجیتال را تدوین کنند و عملیات و طرح‏های خود در این زمینه را نیز ارتقا دهند. گارتنر گفته است ظهور بازاریابی دیجیتال به ایجاد چشم‏انداز متشتتی از واژگان، فناوری‏ها و عرضه‏کنندگان انجامیده است و این ابزار جدید نیز واکنشی در مقابل این چشم انداز متشتت و آشفته است.
 
شرکت گارتنر پیش از این دو ابزار پژوهشی ویژه با نام «چرخه هیاهو» و «مربع جادویی» ابداع کرده بود و به کمک آنها وضعیت حاکم بر هر بازار را بررسی و چشم‏اندازهای آتی آن را پیش‏بینی می‏کرد. اما نقشه گذرگاه‏های بازاریابی دیجیتال با هدف تحلیل چشم‏انداز حاکم بر حوزه بازاریابی دیجیتال طراحی شده است.
 
براساس این گزارش، نقشه گذرگاه‏های بازاریابی دیجیتال دارای سه بخش اصلی با نام «ناحیه‏ها»، «مسیرها» و «ایستگاه‏ها» است. منظور از ناحیه‏ها مجموعه‏ای از قابلیت‏هایی است که در هر حوزه وجود دارد. مثلاً اگر کسی بخواهد کمپین تبلیغاتی یک کسب و کار را مدیریت کند، با بررسی این ناحیه‏ها می‏تواند به فهرستی از قابلیت‏هایی که در این زمینه وجود دارد، دست یابد و مثلاً درمی‏یابد که در حوزه مورد نظر خود از چه فناوری‏هایی باید استفاده کند.
 
مسیرها نیز معرف خطوطی است که این ناحیه‏ها را به هم پیوند می‏زند. مدیران بازاریابی با بررسی مسیرها بر روی این نقشه می‏توانند ابزارها و فناوری‏هایی را که ناحیه‏های مختلف را به هم متصل می‏کند و دست اندرکاران حوزه‏های مختلف می‏توانند از آن به صورت مشترک استفاده کنند، شناسایی کنند. ایستگاه‏ها نیز در این نقشه به معنای نوع دقیق فناوری‏هایی است که برای هر حوزه مناسب تشخیص داده شده است. این ایستگاه‏ها که با دایره‏های رنگی مشخص شده‏ است، به صورت دقیق ابزارهایی مثل هوشمندی تجاری، همراه و غیره را معرفی می‏کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.