اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 30, 2013
16:02 یکشنبه، 9ام تیرماه 1392
کد خبر: 55895

اخوان با انتقاد از تمدید مجدد دوره انحصار رایتل از بررسی صدور مجوز 3G برای سایر اپراتورها خبرداد

akhavan.jpg

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با تصویب پیوست فرهنگی در کمیسیون‌های این شورا، خدمات تصویری اپراتور رایتل مجدداً برقرار خواهد شد.
 
مهدی اخوان بهابادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ارائه خدمات نسل سوم مانند برقراری تماس تصویری برای اپراتورهای دیگر در دستور کار این شورا قرار گرفته است .
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: متاسفانه مشکلات متعددی را مشاهده کردیم از جمله اینکه سال گذشته دوره انحصار این خدمات در کشور مجدداً تمدید شد.
 
وی ادامه داد: این در حالی است که این اپراتور در اجرای تعهدات خود تاخیر داشته و به جای آنکه به خاطر محروم شدن مردم از دریافت یکسری خدمات در کشور، برای این اپراتور جریمه‌ اعمال شود، دوره انحصار آن تمدید شد.
 
اخوان بهابادی ادامه داد: این موضوع این یکی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته و بررسی می شود و احتمال اینکه اپراتورهای دیگر نیز مجاز به ارائه خدمات با استفاده از این فناوری شوند وجود دارد و در حال بررسی این موضوع هستیم .

متاسفانه علیرغم چند ماه تعامل با رایتل به نتیجه مطلوب نرسیدیم و مصوب شد که خدمات تماس تصویری این اپراتور موقتا قطع شود تا پیوست فرهنگی تدوین و تصویب و در نهایت بلافاصله بعد از تصویب پیوست فرهنگی مجددا خدمات تماس تصویری ادامه پیدا می کند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی
دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: نکته دیگر این است که بعد از شروع ابتدائی خدمات تماس تصویری در کشور دغدغه‌ها و ملاحظاتی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: در این رابطه اکثر افرادی که با آنها صحبت کردیم نسبت به اصل فناوری و تکنولوژی اعتراضی نداشتند، بلکه به نحوه بکارگیری آن و اینکه پیوست فرهنگی وجود ندارد که بر اساس چه ضوابطی قرار است فعالیت صورت گیرد، معترض بودند.
 
اخوان بهابادی ادامه داد: از این رو با اپراتور مذاکره کردیم و از آنها خواسته شد که این دغدغه فرهنگی را رفع کنند.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم چند ماه تعامل با این اپراتور به نتیجه مطلوب نرسیدیم و مصوب شد که خدمات تماس تصویری این اپراتور موقتا قطع شود تا پیوست فرهنگی تدوین و تصویب و در نهایت بلافاصله بعد از تصویب پیوست فرهنگی مجددا خدمات تماس تصویری ادامه پیدا می کند .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.