اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

June 30, 2013
16:58 یکشنبه، 9ام تیرماه 1392
کد خبر: 55903

اینترنت 30 مگابیتی، رویای دست نیافتنی اروپا

در حالی که در سال 2011 به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وعده ارائه خدمات اینترنت با متوسط سرعت 30 مگابیت در ثانیه داده شده بود این وعده محقق نشد.
 
به گزارش فارس به نقل از ان یوروپٰ شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در قاره سبز در بهترین حالت اینترنت را با سرعتی ارائه می‌دهند که حدود 30 درصد کمتر از رقم وعده داده شده است.
 
کمیسیون اروپایی وابسته به اتحادیه اروپایی با انجام 75 میلیون تست بر روی تبادل دیتای صورت گرفته میان 10 هزار کاربر به این نتیجه رسیده که متوسط سرعت دانلود کاربران 19.74 مگابیت در ثانیه است. البته برخی کاربرانی که از فناوری کابلی استفاده می‌کردند از سرعت دانلود 41 مگابیت در ثانیه برخوردار بودند. در مقابل سرعت خطوط دی اس ال در این قاره در بهترین حالت 7.2 مگابیت در ثانیه بوده است.
 
در این میان کیفیت پایین سرویس‌های دی اس ال موجب ناراحتی شدهٰ زیرا  کیفیت این سرویس حدود 40 درصد پایین‌تر از میزان وعده داده شده بوده اما این رقم در مورد سرویس‌های کابلی بین 10 تا 15 درصد در نوسان بوده است.
 
همچنین سرعت آپلود اطلاعات هم حدود 6.2 مگابیت بر ثانیه بوده که 12 درصد بدتر از رقم وعده داده شده بوده است. در مورد خطوط فیبر نوری این سرعت به حداکثر 19.8 مگابیت در ثانیه می‌رسد.
 
با توجه به آمار موجود بسیار بعید است که کمیسیون اروپایی بتواند تا پایان امسال اینترنت 30 مگابیتی و تا پایان سال 2020 اینترنت 100 مگابیتی رارا به همه شهروندان اروپایی ارائه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.