اپراتورها

تلفن همراه

July 13, 2013
17:29 شنبه، 22ام تیرماه 1392
کد خبر: 56166

نوسانات تعرفه خدمات موبایلی در بزرگترین اپراتورهای جهان

از فوریه ۲۰۱۳ تاکنون بسیاری از اپراتورهای موبایلی تعرفه استفاده از خدمات خود را تغییر داده‌اند که این جریان باعث شده است در بسیاری از کشورها کاربران هزینه کمتری را برای استفاده از خدمات مخابراتی پرداخت کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد هزینه خدمات موبایلی صوتی در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) و دیگر نقاط جهان طی فصل گذشته تغییرات قابل ملاحظه‌ای یافته است.
 
 
این طور که کارشناسان اعلام کرده‌اند از فوریه 2013 تاکنون که آخرین بررسی در این زمینه انجام شده بود، بسیاری از اپراتورهای موبایلی تعرفه استفاده از خدمات خود را تغییر داده‌اند که این جریان باعث شده است در بسیاری از کشورها کاربران هزینه کمتری را برای استفاده از خدمات مخابراتی پرداخت کنند. اما با این وجود کاربران برخی کشورها طی فصل گذشته با افزایش هزینه استفاده از خدمات موبایلی مواجه بوده‌اند.
 
بیشتر طرح‌هایی که به واسطه آن هزینه خدمات مخابراتی کاهش یافته است به طرح‌های تعرفه‌ای افزوده یا برنامه‌های جایگزین با طرح‌های قبلی مربوط می‌شود که به طور میانگین هزینه استفاده از خدمات مخابراتی را 30 درصد کاهش داده است.
 
با این وجود، در برخی مواقع اپراتورها طرح‌های ارزان‌قیمت خود را کنار گذاشته‌اند و برنامه‌های مربوط به عرضه خدمات موبایلی با قیمت ارزان را قطع کرده‌اند که این مسئله باعث شده است تا قیمت بسیاری از خدمات مخابراتی در اپراتورهای مختلف جهان افزایش یابد.
 
کارشناسان برای اعلام این نتایج هزینه استفاده از خدمات 68 اپراتور مخابراتی بزرگ جهان را مورد مطالعه قرار دادند و تعرفه‌های ارزان و گران در آن‌ها به دقت بررسی شد.
 
در این بررسی مشخص شد که در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تعرفه‌های استفاده از خدمات مخابراتی و موبایلی طی فصل گذشته به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است.
 
لازم به ذکر است کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD) شامل استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، شیلی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، لهستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، کره، لوگزامبورگ، مکزیک، هلند، نیوزیلند، نروژ، مجارستان، پرتقال، اسلواکی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، ترکیه، بریتانیا و آمریکا می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.