امنیت

تلفن همراه

فناوری

فناوری اطلاعات

July 21, 2013
23:26 یکشنبه، 30ام تیرماه 1392
کد خبر: 56284

هواوی متهم به جاسوسی شد!

از سال گذشته مقامات آمریکایی بارها دو کمپانی چینی هواوی و ZTE را متهم به جاسوسی به نفع حکومت کمونیست چین کرده‌اند اما هر دو کمپانی این اتهام را قویا رد کردند. هواوی بعدا پیشنهاد داد که آمریکایی‌ها به کدهای نرم‌افزاری این کمپانی دسترسی داشته باشند تا این اتهام را از خود رفع کند اما حالا مایکل هایدن رئیس اسبق سازمان جاسوسی آمریکا – سیا – در تازه‌ترین اظهارات خود گفت: هواوی اطلاعات جاسوسی شده را به حکومت چین منتقل کرده است.
 
 
خبرآنلاین ادامه داد: در گزارش 17 اکتبر، سال گذشته کاخ سفید به طور ضمنی اعلام کرد که حفره‌های امنیتی در هواوی پیدا کرده اما معلوم نیست این حفره‌ها از روی عمد روی دستگاه‌ها و ابزارهای موبایل و شبکه قرار داده شده یا نه؟ اما از روی این حفره‌های خطرناک می‌توان به اطلاعات کاربران دست یافت.
 
رئیس اسبق سازمان سیا در گفت‌وگو با Australian Financial Review صراحتا در این‌باره سخن گفت و تاکید کرد: هواوی دو یا سه سال پیش تقلای زیادی کرد تا رد پای مهمی در ایالات متحده برای خود ایجاد کند و این کار را با پیشنهاد شریک کردن برخی مقامات بلندپایه به عنوان شریک تجاری شروع کردند (افرادی در سطح من، مانند رئیس اسبق آژانس امنیت ملی آمریکا) اما مجموعه اتفاقاتی که رخ داد به لطف خدا باعث شد تا این نوع وصلت‌های تجاری شکل نگیرد تا آنها نتوانند در زیرساخت‌های آمریکا نفوذ کنند و این تعصب کور من نبود بلکه این دیدگاه بر اساس چهار دهه فعالیت به عنوان افسر اطلاعاتی در من وجود دارد که زیرساخت‌های حیاتی کشورم را به کمپانی خارجی ندهم.
 
به گفته این مقام آمریکایی "در نهایت نتیجه‌ای که گرفتم این بود که قبول نکنم تا بک‌بون backbone و مرکز اصلی مخابرات داخلی آمریکا را به هواوی بدهم و پایه‌های امنیت ملی کشور خود را سست نکنم."
 
هایدن در این مصاحبه صراحتا گفته که هواوی را یک خطر برای امنیت ملی آمریکا و نیز استرالیا می‌داند و شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد هواوی در بحث جاسوسی با حکومت چین کاملا آلوده است و یا حداقل اینکه دانش گسترده هواوی توسط حکومت چین به طرز گسترده‌ای استفاده می‌شود.
 
وقتی از وی چندین بار پرسیده شد که آیا نمونه مستقیمی از Backdoor در سیستم هواوی دارید که به ما بگویید، پاسخ داد که اجازه چنین کاری را ندارد!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.