July 25, 2013
13:02 پنجشنبه، 3ام مردادماه 1392
کد خبر: 56347

واکاوی دلایل شکست سازمان‏‌ها در استفاده از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری

نتایج یک مطالعه نشان می‌‏دهد حدود ۶۳ درصد از سازمان‏‌هایی که برای اولین بار از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می‌‏کنند، با شکست مواجه می‌‏شوند. پژوهشگران معتقدند مهم‌ترین علت شکست این سازمان‏‌ها این است که بینش مشخصی درباره مشتریان خود ندارند. 
 
63% of CRM Initiatives Fail
 
به گزارش وب‏‌سایت dmnews، مطالعه شرکت مارکل گروپ (Markle Group) که خود یکی از عرضه‏‌کنندگان راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در آمریکا است، نشان می‌‏دهد ۶۳ درصد سازمان‏‌هایی که برای اولین بار از این راهکار‌ها استفاده می‌‏کنند، با شکست مواجه می‌‏شود. این شرکت در مطالعه خود نظر ۳۵۲ نفر از مدیران سازمان‏‌های بزرگ را که گردش مالی آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار است، جویا شده است. یافته‏‌های این مطالعه نشان می‌‏دهد مهم‌ترین دلیل شکست این سازمان‏‌ها این است که اکثر آن‌ها بینش مشخصی درباره مشتریان خود ندارند. پژوهشگران مارکل گروپ این عامل را علت ۵۳ درصد از شکست‏‌ها دانسته‏‌اند. فقدان مهارت‏‌ها و قابلیت‏‌های مدیریتی که اصطلاحاً از آن با عنوان «پهن‏‌باندهای مدیریتی» یاد می‌‏شود نیز در ۴۳ درصد از این شکست‏‌ها دخیل بوده است. عدم حمایت مدیران و در اولویت نبودن استفاده از این راهکار‌ها نیز از جمله دلایل شکست‏ این نوآوری‏‌ها است که هر کدام از آن‌ها در ۳۸ درصد از این شکست‏‌ها نقش داشته است. 
پژوهشگران این شرکت همچنین دریافته‏‌اند مدیران سازمان‏‌هایی که از نرخ رشد و درآمدی بالاتری برخوردار هستند، ۵۰ درصد بیش از مدیران سایر شرکت‏‌ها استفاده از راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری را عامل موفقیت کسب و کار متبوع خود می‌‏دانند. 
بر اساس این گزارش، شرکت‏‌ها و سازمان‏‌های پررشد و پردرآمد ارزش و اهمیت این راهکار‌ها را بیش از سایر سازمان‏‌ها درک می‌‏کنند و از این راهکار‌ها به عنوان ابزارهای راهبردی استفاده می‌‏کنند. اما کسب و کار‌ها و سازمان‏‌های کم ‏درآمد‌تر بیشتر مایلند از این راهکار‌ها به عنوان نوعی ابزار تاکتیکی استفاده کنند تا ابزار راهبردی. 
شرکت مارکل گروپ در پژوهش خود دریافته است که سازمان‏‌های پررشد و پردرآمد در مقایسه با سازمان‏‌های کم‏ درآمد‌تر به نیروهای متخصص‏‌تری در زمینه کار با نرم‏‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.