تلفن همراه

گوشی

July 26, 2013
14:55 جمعه، 4ام مردادماه 1392
کد خبر: 56372

پیشبینی سقوط بازار جهانی تلفن‌های همراه تا 2017

روند نزولی عرضه جهانی تلفن‌های همراه تا سال 2017 میلادی ادامه پیدا می‌کند و در آن سال شاهد خواهیم بود که در مجموع 133.9 میلیون دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه شود.
 
بازار خاکستری تلفن‌های همراه در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی برای دومین سال متوالی با اختلالاتی مواجه شد و موسسه تحقیقاتی HIS در همین راستا اعلام کرد در این فصل عرضه جهانی تلفن‌های همراه برای هر دو بخش تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این محصول با کاهش 12 درصدی مواجه شد.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، عرضه تلفن‌های همراه در گستره جهانی در سال 2011 میلادی رکورد تاریخی از خود برجا گذاشت و در آن زمان در مجموع 250.4 میلیون دستگاه تلفن‌همراه به دست کاربران جهانی رسید، اما از ابتدای سال گذشته این بازار رو به افول رفت و فرآیند یاد شده تا آنجا دنبال شد که در سال قبل مجموعا 221.5 میلیون دستگاه تلفن‌همراه عرضه شد.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که روند نزولی در بازار جهانی تلفن‌های همراه امسال هم دنبال می‌شود و در مجموع تا پایان سال جاری میلادی تعداد گوشی‌های عرضه شده به 194.6 میلیون دستگاه می‌رسد و در سال 2014 با ادامه یافتن روند یاد شده 173.8 میلیون دستگاه تلفن همراه عرضه می‌شود.
 
بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان، این روند نزولی تا سال 2017 ادامه پیدا می‌کند و در آن سال شاهد خواهیم بود که در مجموع 133.9 میلیون دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه شود.
 
این جریان به دلیل کاهش محبوبیت گوشی‌های معمولی و غیرهوشمند ایجاد شده است. در حالی که پیش‌بینی شده است فروش گوشی‌های فوق ارزان معمولی(ULCH) و گوشی‌های هوشمند طی سال 2014 میلادی افزایش یابد، گسترش این دو بخش به قدری نخواهد بود که وضعیت بازار کلی تلفن‌همراه در گستره جهانی را بهبود بخشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.