تلفن همراه

گوشی

August 2, 2013
16:25 جمعه، 11ام مردادماه 1392
کد خبر: 56508

داستان رفتن نوکیا از بازار ایران برای سامسونگ تکرار میشود؟

درست یک سال پیش در همین روزها نوکیا از ایران رفت

 

فصل اول:

بله، داستان سامسونگ موبایل است! حدود دو ماه پیش با اقدامی عجیب فروشگاه مجازی برنامه‌های سامسونگ به طور رسمی برای ایرانیان بسته شد و سامسونگ ایران تمام تقصیر را بر سر تحریم انداخت.

فصل دوم:

چندی از این ماجرا نمی‌گذرد که اعلام برداشتن تحریم موبایل و کامپیوتر از سوی امریکا اعلام می‌شود و تمام کسانی که روزها از سختی‌های دانلود کردن یک برنامۀ کاربردی و خرید راحتِ خیلی از اجناس کامپیوتری ناراحت بودند، لبخند رضایت بر لبشان نشست.

فصل سوم:

در این حین، سامسونگ موبایل گوشی محبوب خود، Galaxy S4، را روانه بازار ایران کرده بود اما به علت مشکلاتی که در دوربین و نرم‌افزار آن داشت، آپدیتی برای آن عرضه کرد؛ اما این به‌روزرسانی برای مشتریان ایرانی نبود! چرا این امکان هنوز برای ایرانیان مقدور نبود که این به‌روزرسانی را انجام دهند؟ چرا این فروشگاه را باز نمی‌کند!؟

فصل چهارم:

در تبلیغات محیطی سامسونگ موبایل کم‌کم دیده می‌شود که لوگوی سامسونگ از بنرها حذف و فقط لوگوی فارسی یا نمایندگان آن برند دیده می‌شود (باید خاطر نشان کنم، سامسونگ یکی از سخت‌گیرترین شرکت‌ها در حفظ ساختار سازمانی خود در تبلیغات است. (در پاسخ به این سؤال از شرکت مربوط و نمایندگان، متأسفانه عدم هماهنگی نمایان و داستان واقعی کم‌کم آشکار می‌شود.)

(عکس بالا از سایت ictna)

 

فصل پنجم:

سایت رسمی سامسونگ بخش موبایل خود را از ایران حذف می‌کند. خودتان مشاهده بفرمایید: samsung.com/iran

فصل ششم:

همان تبلیغات محیطی که روزی لوگوی SAMSUNG آن حذف شد، پایین آورده می‌شود؛ تبلیغات محیطی مکان‌هایی که بیش از پنج سال در انحصار سامسونگ بوده است (مثل هفت تیر، پارک وی و غیره.)؛ باز هم عدم هماهنگی سامسونگ در جواب به این داستان به چشم می‌خورد. برخی گفته‌اند علت این ماجرا ممکن است بسته شدن بودجه مارکتینگ یا بازاریابی موبایل باشد و به گفتۀ برخی دیگر، کمپین جدیدی که از دو یا سه ماه آینده شروع می‌شود…

اما داستان دیگری این روزها در بازار شایع شده است…


به علت اینکه ممکن است به افرادی تهمت زده شود، از نقل داستان بازار خودداری می‌کنیم ولی به این نتیجه می‌رسیم که همۀ تقصیرها به گردن تحریم نبوده است؛ شاید شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که برخی ماهی‌گیری از آب گل‌آلود را به دلیل منافع شخصی خود ترجیح داده‌اند؛ یعنی ممکن است واردکنندگان حق را از آن خود بدانند.

پس، ماه آگوست را برای این صنعت ماه امتحان می‌نامیم و تحریم را بهانه…

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.