سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 4, 2013
9:07 یکشنبه، 13ام مردادماه 1392
کد خبر: 56530

رشد تقاضا برای فوق باریک‌های سبک‌وزن

اگر چه نگاه خریداران لپ‌تاپ طی یکسال اخیر و در پی بروز تغییرات قیمتی در بازار تا حدودی به فاکتورهای مد نظر هنگام انتخاب کالا تغییر کرده است و فاکتورهای کانفیگی و قیمتی اهمیت بیشتری یافته اند تا مولفه‌های ظاهری! اما همچنان هستند افرادی که ظاهر برایشان اهمیت زیادی دارد.
 
این دسته از افراد که معمولا قیمت برایشان اهمیتی ندارد به سراغ نمونه‌های خوش ترکیب لپ‌تاپ در بازار رفته و به ظرافت و رنگ لپ‌تاپ اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.
 
به گفته فعالان بازار، از زمان رشد تعداد کاربران لپ‌تاپ و همچنین رده‌بندی کانفیگ‌ها (آماتور، نیمه‌حرفه‌ای، حرفه‌ای) در بازار لپ‌تاپ، مولفه‌های زیبایی در بازار این کالا تغییر کرده‌ است. به عنوان مثال اکنون دیگر مانند سال‌های قبل رنگ لپ‌تاپ و طراحی ظاهری تنها مولفه زیبایی آن به شمار نمی‌آید و مجموعه‌ای از ویژگی‌ها نظیر وزن، ضخامت و نوع کیبورد و… مولفه‌های زیبایی یک لپ‌تاپ به حساب می‌آیند. 
 
در این بین ممکن است نقش رنگ و طراحی روی درب لپ‌تاپ بسیار سطحی باشد.
 
همچنین بر اساس بررسی‌های انجام شده از زمان عرضه اولترابوک‌ها و همچنین کامپیوترهای نازک و باریک و همچنین آنهایی که وزن کمتری دارند تا سایرین، ضخامت لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی به حساب می‌آید. به همین دلیل شرکت‌های تولید و عرضه‌کننده درصدد عرضه نمونه‌هایی مجهز به این ویژگی به بازار هستند تا به این ترتیب سهم فروش خود را در بازار افزایش دهند.
به گفته فعالان بازار، برندهای اپل، سونی و ایسوس حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارند. سایر برندها نیز برای ادامه بقا در بازار تلاش خود را می‌کنند و هر از چند گاهی شاهد عرضه محصولی جدید در این زمینه به بازار هستیم.
 
به گفته فعالان بازار، اگرچه معمولا قیمت این لپ‌تاپ‌ها کمی بالاتر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است، اما اخیرا برخی از شرکت‌ها اقدام به طراحی، تولید و عرضه اولترابوک‌های رنگارنگ با قیمت مناسب به بازار کرده‌اند که به این ترتیب رده‌های کاربری بیشتری می‌توانند در رده مخاطبان این لپ‌تاپ‌ها قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.