باندپهن

باندپهن سیار

لبه تکنولوژی

August 6, 2013
9:37 سه شنبه، 15ام مردادماه 1392
کد خبر: 56562

تجهیز تاکسی‌های لندن به وای‌فای

مردم لندن به زودی می‌توانند تاکسی‌های سیاه رنگی را که مجهز به وای‌فای رایگان هستند، شناسایی کرده و در مواقع نیاز به اینترنت تنها از این تاکسی‌ها برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.
 
نتایج تحقیقات سازمان ارتباطات یوبیکویتوس نشان می‌دهد که سه چهارم از مسافران تاکسی‌های لندن (75 درصد) اعتقاد دارند که وای فای رایگان در تاکسی‌ها حائز اهمیت است و همین تعداد اظهار می‌دارند که احتمال انتخاب تاکسی‌هایی مجهز به وای فای برای آنها بسیار بیشتر است. تقریبا حدود چهار نفر از هر پنج نفر در شهر لندن یعنی 79 درصد از مسافران تاکسی وقت خود را در تاکسی به اینترنت گردی می‌گذرانند و 87 درصد وقت خود را به بررسی پیام‌های شخصی، 62 درصد پیام‌های کاری و 68 درصد بررسی شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. اندرو بارنت مدیرعامل سازمان ارتباطات یوبیکویتوس اظهار کرد: ما اهمیت این مساله را درک می‌کنیم که بسیاری از مسافران در تاکسی‌های ما افراد پرمشغله‌ای هستند و زمانی که در تاکسی هستند برای بررسی پیام‌های شخصی، کاری و سایر اخبار اوقات مناسبی تلقی می‌شود. وی افزود: ارائه خدمات وای فای به مسافران آنها را قادر می‌سازد که به سرعت و به سادگی به اینترنت دسترسی داشته باشند از سوی دیگر آنها می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا تمایل به دریافت پیام از شرکت حامی این طرح هستند یا خیر. با وجود وای فای در شبکه مترو، عرضه خدمات وای فای در تاکسی‌ها گام دیگری است، که موجب می‌شود افراد پر مشغله همواره در شبکه حمل و نقل درون شهری به اینترنت متصل بمانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.