اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 10, 2013
0:54 شنبه، 19ام مردادماه 1392
کد خبر: 56619

مخابرات: قیمت پیامک تغییری نکرده/تعرفه‌گذاری تلفن ثابت با شورای رقابت و تلفن همراه با کمیسیون تنظیم مقررات است

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: به دنبال تغییر تعرفه‌های مکالمه‌ی همراه اول نرخ پیامک و اینترنت این اپراتور هیچ تغییری نکرده و قرار هم نیست تغییری کند.
 
داوود سخنگوی مخابرات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تغییرات صورت گرفته در تعرفه‌ها ممکن است باعث بالارفتن مبلغ قبض برخی کاربران شود اما مبلغ قبض برخی از کاربران را هم پایین خواهد آورد و در نهایت تغییر جدی در درآمدهای همراه اول ایجاد نخواهد کرد.
 
وی در عین حال گفت: پیش از این تماس همراه اول دائم و با همراه اول دائم و تلفن ثابت همان شهر 447 ریال قیمت داشت و تماس همراه اول دائم با همراه اول شهر دیگر 760 ریال بود که اکنون با یکسان شدن تعرفه‌ها برای تمام این موارد تعرفه‌ی 599 ریالی در نظر گرفته می‌شود.
 
سخنگوی مخابرات همچنین اظهار کرد: در آن زمان افراد با هر جابه‌جایی دو پالس اضافه‌تر برای مکالمات خود پرداخت می‌کردند که حال این هزینه حذف شده و به همین دلیل هزینه‌ی ارتباطات بین‌شهری کاربران همراه اول کاهش پیدا کرده است.
 
مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در عین حال یادآور شد: با اجرایی شدن تعرفه های جدید برای تماس‌هایی که شامل جابجایی می‌شوند 25 تومان کاهش تعرفه داشته‌ایم و در عوض در تماس‌های شهری برای هر دقیقه 152 ریال افزایش تعرفه داشته‌ایم و در مجموع اگر بخواهیم میانگین درآمد را در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که احتمالا تغییر چندانی در درآمد همراه اول ایجاد نخواهد شد.
 
وی در ادامه در پاسخ به این‌که پیش‌بینی می‌شود با اعمال تعرفه‌های جدید، هزینه‌های کاربران افزایش یا کاهش پیدا کند، توضیح داد: کاربرانی که تماس‌های شهری و بین‌شهری آنها حالت متعادل دارد از این‌ پس تغییر چندانی در مبلغ قبض‌های خود مشاهده نخواهند کرد، اما آنهایی که تماس‌های بین‌شهری بیشتری داشته‌اند احتمالا از این پس با کاهش مبلغ قبض‌های خود مواجه می‌شوند و در عوض افرادی که تماس‌های برون‌شهری کمتری داشته‌اند ممکن است تا حدی با افزایش مبلغ قبض‌هایشان روبه‌رو شوند.
 
سخنگوی مخابرات در عین حال یادآور شد: پیش از این میانگین تعرفه‌ی همراه اول در بخش‌های شهری و غیرشهری بیش از 53 تومان بوده است.
 
اما مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات رییس شورای رقابت مبنی بر غیرقانونی خواندن تغییر تعرفه‌ها اظهار کرد: براساس قانون اصل 44 تعرفه‌گذاری کالا و خدمات انحصاری از جمله تعرفه‌گذاری تلفن ثابت با شورای رقابت است و ما نیز در این مساله تابع این شورا هستیم و هر دستور‌العملی که شورای رقابت ابلاغ کند را اجرا خواهیم کرد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری که درباره‌ی وضعیت تعرفه‌های تلفن همراه مطرح شده بود، گفت: در ارتباط با تلفن همراه نیز با توجه به قانون تعیین تعرفه‌ها برعهده‌ی کمیسیون تنظیم مقررات که زیرمجموعه‌ای از وزارت ارتباطات است قرار دارد و ما در این زمینه نیز تابع قانون هستیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.