تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری

August 10, 2013
16:05 شنبه، 19ام مردادماه 1392
کد خبر: 56635

کوالکام می‌گوید پردازنده‌های هشت هسته‌ای “بی‌معنی” هستند

یکی از کارشناسان Qualcomm با اشاره به تراشه‌های هشت هسته‌ای که به تازگی عرضه شده‌اند گفت پردازنده‌های هشت هسته‌ای موبایل "بی‌معنا" هستند چون مشتریان خواهان تجربه‌ای فراتر از تنها قرار دادن هسته‌ها در کنار هم هستند.
 
 
وبلاگینا به نقل از staticworld نوشت: نایب رئیس کوالکاک روز جمعه در سخنانی که در رسانه‌های تایوان منتشر شد گفته است: "شما نمی‌توانید هشت تا ماشین چمن‌زنی را کنار هم قرار دهید و بعد مدعی شوید که یک فراری ۸ سیلندر دارید. چنین چیزی معنی ندارد."
 
وی افزود: "کوالکام بر روی ایجاد تجربه خوب برای کاربرانش متمرکز است. این موضوع  اول به مودم‌های خوب، سپس به عمر بالای باتری و بعد از آن به قیمت مناسب نیازمند است. اینکه فقط هسته‌ها را کنار هم قرار دهیم مثل این است که اسپاگتی را به سمت دیوار پرتاب کنیم و منتظر شویم ببینیم کدامشان به دیوار می‌چسبند."
 
این نظرات به دنبال شروع عرضه تراشه‌ای هشت هسته‌ای توسط شرکت رقیبشان MediaTek که مدعی است این تراشه از سایر تراشه‌های موجود کارآیی بهتری خواهد داشت، بیان شدند.
 
نایب رئیس کوالکام در پاسخ به این سوال که آیا شرکتش روزی تولید تراشه هشت هسته‌ای خودش را آغازخواهد کرد یا خیر گفت: "ما محصولات بی‌معنی تولید نمی‌کنیم."
 
وی گفت: "وقتی نمی‌توانید محصولی را مهندسی کنید که انتظارات مشتری را برآورده کند، شاید به سادگی به کنار هم قرار دادن هسته‌ها متوسل شوید. این روش احمقانه‌ای است و تصور من بر این است که مهندس‌ها احمق نیستند."
 
مدیاتک از تراشه هشت هسته‌ای‌ خود دفاع کرد
 
شرکت مدیاتک در پاسخ به این نظرات گفت پردازنده هشت هسته‌ای آن‌ها یکی از آخرین پیشرفت‌های شرکت در فناوری و نوآوری بوده است. این شرکت مدعی است در مقایسه با رقبای خود وابستگی نزدیک‌تری با بازار دارد و در نتیجه پردارنده‌هایی تولید می‌کند که نیازهای مشتریان را برآورده می‌سازد.
 
مدیا‌تک در ایمیلی اظهار کرد: "این تراشه قابلیت‌های چندعملکردی را بالا برده و همزمان تجربه استفاده از اپلیکیشن‌ها را به نحو فوق‌العاده‌ای بهبود می‌بخشد."
 
بنا بر گفته‌های مدیاتک پردازنده هشت هسته‌ای این شرکت در سه ماهه چهارم سال جاری در دسترس عموم خواهد بود. این پردازنده با پردازنده‌های هشت هسته‌ای موجود در بازار متفاوت است و دلیل این تفاوت نیز این است که می‌تواند به‌طور همزمان از هر هشت هسته خود استفاده کند. شرکت مدعی است این قابلیت باعث می‌شود مصرف باتری این تراشه کاهش یافته و ثباتش در پردازش اپلیکیشن‌ها بهبود یابد.
 
کوالکام در گذشته در سخنانش برای دفاع از محصولات خود در مقابل تراشه‌های رقبا به داشتن هسته‌های بیشتر می‌بالید.
 
هم کوالکام و هم مدیا‌تک برای به دست گرفتن بخش اعظم بازار تراشه برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در رقابت هستند و در این راه، تراشه‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند. کوالکام به خاطر تراشه اسنپ دراگون که روی HTC One، Samsung Galaxt S4 و نکسوس ۷ جدید، تبلت گوگل و ایسوس قرار دارد بر اسب موفقیت سوار است.
 
تراشه‌های مدیاتک توسط شرکت‌‌های زیادی مثل ایسر، لنوو و یک سازنده تلفن هوشمند چینی با نام Xiaomi مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
در میان جنگ تولید پردازنده‌ای جدید، سامسونگ هم یک پردازنده هشت هسته‌ای معرفی کرده است. ماه گذشته، این شرکت از یک تراشه هشت هسته‌ای به‌روزشده با سرعتی بالاتر و یک GPU بهتر رونمایی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.