فناوری اطلاعات

August 15, 2013
18:14 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1392
کد خبر: 56792

گارتنر: امسال بودجه IT سازمان‏‌های دولتی افزایش یافته

برآوردهای شرکت گارتنر نشان می‏‌دهد امسال ۷۵ درصد دولت‏‌ها در سراسر جهان بودجه آی تی خود را افزایش داده‌‏اند و یا آن را ثابت نگه داشته‏‌اند.
 
به گزارش وب‏‌سایت gartner، علیرغم تمایل دولت‏‌ها برای کاهش بودجه‏‌های آی تی، بخش زیادی از این بودجه‏‌ها در سال ۲۰۱۳ یا ثابت مانده و یا افزایش یافته است. ریک هوارد، مدیر پژوهشی شرکت گارتنر که این خبر را در نشستی در استرالیا اعلام کرده است، در این باره گفته است: مدیران دولتی بعد از سال‏‌ها که به آنها گفته می‏شد با بودجه اندکشان باید کارهای بیشتری انجام دهند، امسال از افزایش و یا ثابت ماندن سطح بودجه‏‌های آی تی خود خبر داده‏‌اند. این بودجه‏‌ها آنها را در موقعیت بهتری قرار می‏‌دهد تا بتوانند کار مدیریت و عرضه خدمات آی تی خود را به شیوه کارآمدتر و موثرتری انجام دهند.
بر اساس پیش‏‌بینی‏‌های گارتنر، هزینه‌‏کرد سازمان‏‌های دولتی و آموزشی در بخش آی تی تا سال ۲۰۱۷ به طور متوسط ۱.۳ درصد رشد خواهد داشت. این شرکت همچنین پیش‏‌بینی کرده است بخش زیادی از بودجه‏‌های دولتی در سال‏‌های پیش رو در بخش‏‌های خدمات، نرم‌‏افزار و پایگاه‏‌های داده هزینه خواهد شد. اما در مقابل، بودجه‌‏های صرف شده در بخش ارتباطات راه دور، ابزارها و خدمات فناورانه کاهش خواهد یافت.
تحلیل‏گران گارتنر معتقدند وضعیت مناسب‏‌تر بودجه‏‌های آی‏‌تی بخش دولتی در مقایسه با وضعیت این بودجه‏‌ها در بخش خصوصی چندان گذار و کوتاه‌‏مدت خواهد بود. برآوردهای این شرکت نشان می‏‌دهد کسب و کارهای بخش خصوصی در حال افزایش سرمایه‏‌گذاری در بخش‌‏های تجارت الکترونیک، راهکارهای همراه، پردازش ابری، شبکه‏‌های اجتماعی و دیگر بخش‏‌های فناوری هستند.
گارتنر در مطالعه خود نظر ۱۹۵۹ مدیر عامل در سراسر جهان را در چهارماهه چهارم سال ۲۰۱۲ جویا شده است و اولویت‌‏های آی تی دولت‏‌ها در بخش فناوری و کسب و کارها را با هم مقایسه کرده است. راهکارهای هوشمندی تجاری و تحلیلی، نوسازی سیستم‌‏های آی‌تی قدیمی، مدیریت آی‌تی، راهکارهای کار جمعی، ابزارهای همراه، فناوری‏‌های امنیتی، پردازش ابری، دسکتاپ‏‌های مجازی و غیره از جمله مهمترین اولویت‏‌های دولت‏‌ها در بخش فناوری است.
به نتیجه رساندن عملیات آی‌تی، بهبود زیرساخت‏‌ها و برنامه‏‌های کاربردی آی‌تی، کاهش هزینه کسب و کارها، تحقق راهکارهای کسب و کا، افزایش رشد کسب و کارها، تسریع فرایندهای کسب و کار و تقویت کنترل‏‌های مدیریتی نیز از جمله اولویت‏‌های سازمان‏‌های دولتی در بخش کسب و کارها اعلام شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.