اینترنت و شبکه

فناوری

فناوری اطلاعات

August 15, 2013
18:16 پنجشنبه، 24ام مردادماه 1392
کد خبر: 56793

گوگل خدمات تبلیغاتی و مکان یابی خود را یکپارچه کرد

شرکت گوگل اخیراً خدمات مکان‌یابی خود را با خدمات تبلیغاتی‏‌اش یکپارچه کرده است و بدین وسیله، دسترسی کسب و کارهای محلی به مشتریانشان را افزایش داده است.
 
به گزارش وب‏‌سایت itnews، شرکت گوگل اخیراً قابلیت انتشار آگهی‏‌های تبلیغاتی را به خدمات مکان‌یابی خود (نقشه گوگل) افزوده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‏‌دهد هنگام جستجوی یک مکان بر روی نقشه‏‌های گوگل به آگهی‏‌های تبلیغاتی کسب و کارهای نزدیک به آن مکان نیز دسترسی داشته باشند.
بر اساس این گزارش، وقتی یک کاربر اقدام به جستجوی یک مکان بر روی نقشه‏‌های گوگل می‏‌کند، یک کادر ارغوانی در کنار محل مورد نظر وی ظاهر می‏‌شود که حاوی محتواهای تبلیغاتی ویژه کسب و کارهای نزدیک به آن محل است. کاربر در صورت تمایل می‏‌تواند با کلیک بر روی آن کادر به جزئیات بیشتری درباره آگهی منتشرشده دسترسی پیدا کند.
مزیت این قابلیت در این است که امکان دسترسی کسب و کارها به مشتریان محلی را به راحتی فراهم می‏‌کند. کسب و کارها برای استفاده از این قابلیت و انتشار آگهی‏‌های خود بر روی نقشه‏‌های گوگل می‏‌بایست خدمات مزایده معروف به Google AdWords استفاده کنند. در این روش هر چه یک مکان بیشتر مورد جستجوی کاربران قرار گیرد، گوگل هزینه بیشتری بابت انتشار آگهی‏‌های تبلیغاتی بر روی آن محل دریافت می‏‌کند و کسب و کارها نیز می‏‌توانند برای خرید این اماکن بر روی نقشه با یکدیگر به رقابت برخیزند و قیمت بالاتری را به گوگل پیشنهاد بدهند.
شرکت گوگل ابزارهایی را نیز به این خدمات افزوده است که کسب و کارهای کاربر به کمک آن می‏‌توانند میزان موفقیت فعالیت‏‌های تبلیغاتی خود بر روی این نقشه‌‏ها را بسنجند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.