اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

August 30, 2013
19:00 جمعه، 8ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57114

مدیرعامل مخابرات: افزایش 60 تا 100 درصدی قبض‌های تلفن ثابت را قبول نداریم

وزیر ارتباطات می گوید در صورت اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت در استانهای مختلف، هزینه‌های کاربران 60 تا 100 درصد افزایش پیدا می‌کرد و به همین دلیل بود که جلوی اجرای این طرح گرفته شد اما در این زمینه مدیرعامل مخابرات ایران نظر دیگری دارد.
 
مظفر پوررنجبر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که در صورت اعمال تعرفه‌های جدید شاهد چنین تغییراتی در قبض‌ها نبودیم اظهار کرد: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به واسطه مصوبه 160 خود موافقت کرده بود که ما به دنبال اجرای این طرح مبلغ 900 تومان به عنوان آبونمان دریافت کنیم که حال اگر خود شما این رقم را بر هزینه‌های مربوط به تلفن خانواده‌ها تقسیم کنید مشخص خواهد شد که میزان افزایش از چه قرار است.
 
وی در عین حال عنوان کرد: اما در این میان هزینه تلفن افراد رقم ثابتی نیست که بتوانیم بگوییم با اجرای این طرح تا چند درصد افزایش خواهد یافت البته ممکن است مشترکی که رقم قبض تلفنش هزار تومان بوده با اجرای این طرح شاهد افزایش صد در صدی در هزینه‌های خود باشد اما اگر فردی قبض‌هایی بالای 10 هزار تومان دریافت می‌کرده که رقم قبض‌های اغلب کاربران هم این گونه است این افزایش حدود 10 درصد می شود.
 
پوررنجبر همچنین اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در صورت اجرایی شدن تعرفه‌های جدید اگر مشترکان تنها تماس‌های درون شهری داشته و فاقد هر نوع تماس بیرون شهری باشند هزینه‌های آنها حدود شش تا هفت درصد افزایش خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.