تلفن همراه

گوشی

September 12, 2013
16:35 پنجشنبه، 21ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57381

راه‌اندازی شرکت تولیدکننده تلفن‌های همراه نیوکیا توسط مدیر اسبق نوکیا

یکی از مدیران اسبق نوکیا یک شرکت تولیدکننده تلفن‌همراه را با نام نیوکیا(Newkia) نزدیک به نام نوکیا راه‌اندازی کرده است تا در آن گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را تولید کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "توماس زیلیاکوس"(Thomas Zilliacus) که پیش‌تر مدیریت شعبه نوکیا در منطقه آسیا – پسیفیک را برعهده داشت، در این خصوص توضیح داد که شرکت جدید وی به جای استفاده از سیستم‌عامل مایکروسافت قصد دارد نسل جدید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را تولید کند.
 
او معتقد است که نوکیا در بخش سخت‌افزار محصولات ارزشمندی تولید می‌کند و با توجه به اینکه ویندوز فون مایکروسافت فروشگاه اینترنتی محدود دارد، کاربران تمایل چندانی به استفاده از آن ندارند و اندروید را ترجیح می‌دهند.
 
زیلیاکوس خاطرنشان کرد که سال گذشته پیشنهاد خود را برای خرید شرکت نوکیا مطرح کرده بود، اما در راستای این پیشنهاد نتوانست سرمایه کافی را جمع کند و بر خلاف تلاش‌های بین‌المللی فراوان برای دریافت وام و همکاری با سرمایه‌گذاران از این فرآیند جا ماند.
 
اما وی بر این باور است که ترکیب سیستم سخت‌افزاری نوکیا با سیستم‌عامل اندروید می‌تواند یک اتفاق مهم در دنیای تلفن‌های همراه باشد و با استقبال کاربران مواجه شود.
 
زیلیاکوس خبر راه‌اندازی شرکت Newkia را چند روز پس از آن منتشر کرد که مایکروسافت به صورت رسمی خبر خرید شرکت نوکیا را اعلام نمود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.