اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

September 20, 2013
20:27 جمعه، 29ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57548

مدیرعامل شاتل از افزایش دو جانبه هزینه‌ شرکت‌های ADSL خبر داد: برق و فضا، گران و تخفیف اینترنت حذف شد

مدیر یک شرکت ارائه‌ دهنده ADSL گفت: اخیراً قیمت برق و فضا روی هر پورت هزار تومان افزایش یافته و تخفیف 20 درصدی اینترنت برای شرکت‌های PAP حذف شده است. در نتیجه این دو اتفاق، هزینه‌های شرکت‌های ADSL به یکباره افزایش یافته است.
 
 
احمد نخجوانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اخیرا چند اتفاق در حوزه اینترنت پرسرعت در کشور رخ داده که شرکت‌ها مجبور شده‌اند درآمدشان را افزایش دهند.
 
این فعال در بازار اینترنت کشور اظهار داشت: با مصوبه جدید شماره 166 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت برق و فضا (محل نصب تجهیزات شرکت‌ها در مرکز مخابراتی) برای شرکت‌ها روی هر پورت ADSL هزار تومان افزایش یافته است. با ضرب تعداد مشترکان هر شرکت در مبلغ هزار تومان، محاسبه می‌شود که هزینه شرکت‌ها‌ به یکباره چند صد میلیون‌ تومان افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: در گذشته برای هر پورت ADSL مبلغ 300 تومان هزینه برق پرداخت می‌شد که با هزینه فضا در مجموع 500 تومان می‌شد. اکنون این رقم به 1600 تومان افزایش یافته است. یعنی هزار تومان روی هر پورت ADSL افزایش داشته است.
 
نخجوانی اضافه کرد: همچنین تخفیف 20 درصدی اینترنت زیرساخت که تاکنون برای شرکت‌های PAP (ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت) اعمال می‌شد، حذف شده است.
 
مدیر شرکت ارائه‌دهنده ADS تصریح کرد: یعنی در گذشته شرکت‌ها روی هر STM1  (لینک اینترنت) حدود 7 میلیون تومان تخفیف از شرکت زیرساخت می‌گرفتند که اکنون این تخفیف حذف شده است. با ضرب تعداد STM1 ‌های هر شرکت در مبلغ 7 میلیون، رقم‌های چند صد میلیونی بدست‌می‌آید که نشان‌دهنده میزان افزایش هزینه شرکت‌ از حذف تخفیف 20 درصدی است.
 
این مدیرعامل شرکت PAP افزود: در نتیجه در مجموع مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان به یکباره به هزینه‌های شرکت‌های PAP اضافه شده است.
 
این فعال اینترنتی که بیشترین تعداد مشترکان ADSL را در بین شرکت‌های خصوصی دارد، با تشریح وضعیت بازار گفت: در این شرایط شرکت‌ها مجبور هستند تا برای ادامه فعالیت، درآمد خود را افزایش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.