اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 20, 2013
20:58 جمعه، 29ام شهریورماه 1392
کد خبر: 57552

پیش‌بینی وضعیت ابزارهای سازمانی در سال ۲۰۲۰ میلادی

آینده‌نگران پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ میلادی لباس‌های معمولی قابلیت دستگاه‌های الکترونیکی امروزی با حافظه‌های مجازی را در اختیار خواهند داشت تا تمامی تجربیات روزانه زندگی را ذخیره کنند و در کنار آن، گوشی‌های هوشمند تصاویر را به صورت مستقیم به شبکیه چشم ما خواهند رساند.
 
به گزارش وب سایت informationweek، در این سال پزشکان داروهایی را آزمایش خواهند کرد که چاقی‌های مزمن را به طور کامل از بین می‌برد و در کنار آن، استخراج معادن از سیارک‌های نزدیک‌ زمین به صنعتی جدید تبدیل خواهد شد. اما در سال ۲۰۲۰ میلادی که از هم‌اکنون حدود ۷ سال تا آن زمان باقی مانده است، در حوزه «ابزارهای اجتماعی سازمانی» چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ 
کار‌شناسان بر این باورند که بیشتر مراکز تجاری امروزی در سال ۲۰۲۰ میلادی حضور نخواهند داشت و طبق بررسی صورت گرفته، ۷۱ درصد کسب‌وکارهای امروزی طی سال آینده از گردونه رقابت خارج می‌شوند. 
این طور که مرکز Statistic Brain گزارش داده است، تمامی شرکت‌های تجاری و کسب‌وکار‌ها به منظور حفظ و بقای خود به میزان زیاد نیازمند اقدامات سریع و مشترک هستند و به عبارت دیگر، این شرکت‌ها باید به سمت ابزارهای اجتماعی روی بیاورند. 
شرکت‌های اجتماعی امروز بیشتر فعالیت‌های خود را برون‌سپاری کرده‌اند و تمام فعالیت‌های غیراستراتژیک و حیاتی آن‌ها خارج از سازمان انجام می‌شود. 
مرکز تحقیقاتی Forrester پیش‌بینی کرده است که بیشتر سازمان‌های مرکزی IT امروزی تا سال ۲۰۲۰ میلادی از بین می‌روند و فرآیند‌ها و اقدامات IT به دیگر سازمان‌های تجاری انتقال پیدا می‌کند. این در حالی است که مرکز Dick Csaplar of Aberdeen پیش‌بینی کرده است که ۲۰۲۰ سال خداحافظی با مراکز داده خواهد بود. 
نرم‌افزارهای – به‌عنوان – خدمات (SaaS) هم‌اکنون باعث شده‌اند روش‌های سنتی در حوزه فناوری اطلاعات کنار گذاشته شوند. به عنوان مثال، کار‌شناسان فناوری هم‌اکنون ابزارهایی مانند سرویس پست‌الکترونیکی، ابزارهای ارتباط با مشتری (CRM)، سیستم‌های تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و حتی سیستم‌های مدیریت سازمانی را به صورت مستقیم از روی فضای پردازش ابری مورد استفاده قرار می‌دهند. پیش‌بینی شده است که این قبیل ابزار‌ها نیز در سال ۲۰۲۰ رونق یابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.