اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

September 30, 2013
16:20 دوشنبه، 8ام مهرماه 1392
کد خبر: 57805

رگولاتوری: اضافه دریافت آوای انتظار به مشترکین بازگردانده میشود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ارائه گزارش تخلف 2 اپراتور تلفن همراه به سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر اضافه دریافت از مشترکان بابت سرویس " آهنگ پیشواز" خبر داد.
 
حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه نرخ سرویس آهنگ پیشواز و آوای انتظار که از سوی اپراتورهای ایرانسل و همراه اول عرضه می شود، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از مهرماه سال گذشته 300 تومان تعیین شده است، اظهار داشت: این درحالی است که اپراتور دوم – ایرانسل- این مصوبه را 4 ماه بعد از ابلاغ و همراه اول 9 ماه بعد از ابلاغ اجرایی کرده است.
 
وی با بیان اینکه اپراتور همراه اول و ایرانسل در این بازه زمانی از مشترکان به ازای فعال شدن آهنگ پیشواز مبلغ 500 تومان به جای 300 تومان دریافت کرده اند، ادامه داد: این اضافه دریافتها باید به مشترکان بازگردانده شود.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، مبلغ اضافه دریافت از مشترکان همراه اول را 8 میلیارد تومان و ایرانسل را 5 تا 6 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: براساس نامه و دستور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این مبالغ باید به مشترکان برگردانده شود.
 
رضوانی افزود: در این رابطه طی مذاکرات صورت گرفته با اپراتور ایرانسل، این اپراتور متعهد شده است که این مبلغ را باز گرداند و اپراتور همراه اول نیز تاکنون تضمینی در این زمینه ارائه نکرده است.
 
وی تصریح کرد: گزارش این تخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.