تلفن همراه

گوشی

لبه تکنولوژی

October 5, 2013
10:01 شنبه، 13ام مهرماه 1392
کد خبر: 57909

دو گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر این ماه عرضه می‌شوند

به دنبال رقابتی شدن بازار جهانی گوشی های هوشمند، دو شرکت سامسونگ و LG که هر دوی آن‌ها در کره جنوبی مستقر هستند اعلام کردند که که در ماه اکتبر یعنی تا پایان ماه جاری میلادی نخستین گوشی‌های خود مجهز به نمایشگر لمسی انعطاف‌پذیر را روانه بازار می‌کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از انتشار شایعات فراوان، شرکت سامسونگ سرانجام به صورت رسمی اعلام کرد که طی هفته آتی نخستین دستگاه الکترونیکی همراه خود مجهز به نمایشگر منحنی را با نام Galaxy Note 3 Active وارد بازار می‌کند.
 
در مقابل شرکت کره‌ای LG هم گزارش داد که تولید سری جدید محصولات خود را با نام LG Z آغاز کرده است که در این خانواده از محصولات، گوشی‌هایی با نمایشگر منحنی و انعطاف‌پذیر را به دست مردم می‌رساند. منابع آگاه اعلام کردند که هم‌اکنون تولید نخستین گوشی در این سری از محصولات LG آغاز شده است و تا ماه آینده این گوشی با نمایشگر Full HD روانه بازار می‌شود.
 
هر دو گوشی یاد شده به گونه‌ای وارد بازار می‌شوند که تاکنون نمونه‌ آن‌ها عرضه نشده است و به همین خاطر کارشناسان پیش‌بینی استقبال گسترده مردم از آن‌ها را دارند.
 
فناوری نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر که هم‌اکنون تولید می‌شوند، امکان خم شدن اندک نمایشگر را فراهم می‌کند و با محدودیت‌های فراوان همراه است. این نمایشگرها به صورت نشکن ساخته می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود در گوشی Galaxy Note 3 Active سامسونگ مدل پیشرفته این فناوری به کار گرفته شود.
 
پیش‌بینی شده است که هر دو گوشی به صورت محدود وارد بازار جهانی شوند. زیرا شرکت‌های سازنده هنوز توان تولید انبوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.