فناوری اطلاعات

October 8, 2013
22:08 سه شنبه، 16ام مهرماه 1392
کد خبر: 57994

تأکید گارتنر بر لزوم توجه شرکت‏‌ها به فناوری‏‌های نوین

شرکت گارتنر اعلام کرده است شرکت‏‌هایی که نتوانند به موازات پیشرفت‏‌های صورت گرفته در دنیای فناوری تغییر کنند، به جمع شرکت‏‌های ورشکسته و رو به زوالی مثل کداک، بلک بری و وانگ خواهند پیوست. 
 
به گزارش وب‏‌سایت computerworld، تحلیل‏گران شرکت پژوهشی گارتنر در یکی از کنفرانس‌‏های بزرگ این شرکت که با محوریت موضوعات مربوط به صنعت آی تی در آمریکا برگزار شده است، هشدار داده‏‌اند که شرکت‏‌ها و کسب و کار‌ها باید همگام با پیشرفت‏‌های صورت گرفته در دنیای آی تی حرکت کنند. رشد انفجارگونه داده‏‌ها و اطلاعات، افزایش استفاده از حسگر‌ها در مناطق و اماکن مختلف و فناوری چاپ سه بعدی از جمله پیشرفت‏‌هایی مورد اشاره شرکت گارتنر هستند. تحلیل‏گران گارتنر گفته‌‏اند شرکت‏‌هایی که نتوانند خود را با آهنگ پیشرفت این فناوری‏‌ها هماهنگ کنند، به سرنوشت شرکت‌‏هایی مثل کُداک، بلک بری و وانگ که نتوانستند نیروهای جدید حاکم بر بازار فناوری را بشناسند، دچار خواهند شد. تحلیل‏گران این شرکت همچنین هشدار داده‏‌اند مدیران آی تی سازمان‏‌ها که خود را با فناوری‏‌های جدید سازگار نکنند، در ‌‌نهایت به متصدی سیستم‌‏های قدیمی و خارج از رده تبدیل خواهند شد. 
برآوردهای این شرکت پژوهشی نشان می‌‏دهد که کسب و کارهای تجاری در سال ۲۰۱۴ حدود ۸. ۳ میلیارد دلار در بازارهای آی تی هزینه خواهند کرد که این رقم ۶. ۳ درصد بیشتر از سال جاری خواهد بود. البته این خبر لزوماً برای همه عرضه‌‏کنندگان محصولات و خدمات آی تی خوشایند نخواهد بود، چرا که دو سوم از شرکت‏‌هایی که در مطالعه گارتنر شرکت کرده‌‏اند گفته‌‏اند قصد دارند تأمین‏‌کنندگان خدمات آی تی خود را تا سال ۲۰۱۷ تغییر دهند. 
تحلیل‏گران آی تی در این کنفرانس پیش‌‏بینی کرده‌‏اند که فناوری تراشه‌‏های حسگر و ابزارهای روبوتیک از جمله مهم‌ترین فناوری‏‌ها در سال‏‌های آینده خواهد بود. بر اساس گفته آن‌ها، عصرِ آینده عصرِ اقتصاد صنعتی دیجیتالی است و ممکن است بسیاری از شرکت‏‌های مطرحی مثل سیسکو، اوراکل و مایکروسافت که در دنیای آی تی امروز پیشتاز هستند، در اقتصاد صنعتی دیجیتالی جدید استیلای خود را از دست بدهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.