اپراتورها

تلفن همراه

October 11, 2013
17:54 جمعه، 19ام مهرماه 1392
کد خبر: 58090

آفریقا و آسیا نقطه کانونی جذب سرمایه خدمات افزوده‌ای موبایل می‌شوند

پیش‌بینی‌های خدمات ارزش افزوده موبایل حاکی از این است که مناطق آفریقا و آسیا-اقیانوسیه، بازارهای بکری برای سرمایه‌گذاری در شرایط رکودی این حوزه تا سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
 
 
به گزارش تسنیم، براساس تحلیل‌های مؤسسه تحقیقاتی اُووم، میزان درآمدهای جهانی خدمات ارزش افزوده موبایل با روند کندی تا سال 2018 ادامه خواهد داشت و این در حالی است که به صورت نقطه‌ای شیب این نمودار تنها در آفریقا و آسیا-اقیانوسیه صعودی و به نوعی با شیب تند خواهد بود.
به گفته "نها داریا" پژوهشگر ارتباطات این مؤسسه تحقیقاتی، بیشترین میزان درآمدزایی از خدمات این حوزه در منطقه آسیا-اقیانوسیه و با ترکیب نرخ رشد سالانه (CAGR) 13 درصد خواهد بود.
خاورمیانه و آفریقا نیز جزو دسته بعدی هستند که بیشترین درآمد را از این بخش خواهند داشت که میزان ترکیب نرخ رشد سالانه این دو منطقه 12 درصد خواهد بود.
بازارهای آفریقا بیشترین پتانسیل استفاده از خدمات ارزش افزوده را در میان سایر بازارهای منطقه‌ای دارند و در حال حاضر کمترین درآمد را از محل خدمات ارزش افزوده (VAS) به نسبت سایر کشورهای دنیا دارند.
سودآوری خدمات و سرویس‌های مبتنی بر موبایل در آفریقا، طبق پیش‌بینی‌ها به اندازه‌ای در این منطقه بالاست که بسیاری از سرویس‌دهندگان به دنبال تسخیر این بازار هستند و این مؤسسه هم گفته که آفریقا اولین بازار موبایل را از منظر سودآوری در دست خواهد داشت.
خدمات ارزش افزوده با توجه به رشد بازارهای نوظهوری چون تلاش مخابرات‌ها برای راه‌اندازی سرویس‌های موبایل TV، خدمات خانه‌های هوشمند، بسترهای امنیت، راه‌اندازی خدمات پرداخت و بازی‌های دیجیتال رنگ و رویی دیگر به خود در منتاطقی که کمتر توسعه یافته‌ هستند به خود خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.