اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

October 14, 2013
22:26 دوشنبه، 22ام مهرماه 1392
کد خبر: 58148

مروری بر وایمکس ایرانسل

وایمکس، تکنولوژی اتصال به اینترنت بی‌سیم با پهنای باند بالا است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در هر نقطه از منطقه تحت پوشش، وارد دنیای مجازی شوند. از آنجایی که دسترسی به اینترنت به واسطه دکل‌های وایمکس میسر می‌شود. این سرویس، نیازی به خط تلفن نداشته و کاربران برای اتصال به شبکه اینترنت تنها به یک مودم نیاز دارند.
 
به گزارش ایسنا، مهم‌ترین مزیت استفاده از سرویس اینترنت وایمکس، بی‌سیم بودن آن است و با توجه به قابلیت این سرویس، کاربران در هر نقطه از مناطق تحت پوشش که باشند، می‌توانند به اینترنت متصل شوند.
 
ایرانسل یکی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت بی‌سیم وایمکس در کشور است که بر اساس اطلاعات اعلامی از سوی این اپراتور در حال حاضر در 37 شهر کشور پوشش کامل این شبکه اتصال به اینترنت را فراهم کرده است.
 
البته امنیت بالای اینترنت وایمکس از موارد مهم استفاده از این سرویس است و ایرانسل اعلام کرده که برای امنیت انتقال اطلاعات از روش‌ها و استانداردهای نوینی استفاده می‌کند و با رمزنگاری داده‌ها، حریم خصوصی امنی در برابر استراق سمع و نفوذ پنهانی (هک) بوجود می آورد.
 
از دیگر ویژگی‌های اینترنت بی‌سیم وایمکس این است که علاوه بر دیتا، صدا و تصویر را نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند بدون محدودیت زمانی در تمام طول شبانه‌روز و به هرمیزان که پهنای باندش اجازه دهد، دانلود و آپلود کند.
 
انواع مودم‌ها متناسب با سلیقه‌ها
 
در حال حاضرایرانسل 4 مدل مودم، همراه، USB، Wi-Fi و مودم فضای باز با کاربردهای متنوع به کاربران خود عرضه می‌کند که متقاضیان می‌توانند براساس نیاز خود یکی از این مودم‌ها را انتخاب کنند.
 
مودم همراه، یکی از جدیدترین محصولات ایرانسل با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا، گزینه مناسبی برای افرادی به شمار می رود که همه جا نیاز به اینترنت دارند و به دنبال راحتی در استفاده از اینترنت هستند.
 
مودم همراه با استفاده از فناوری Wi-Fi امکان اتصال همزمان چند دستگاه از جمله نوت‌بوک، گوشی‌های تلفن همراه، تبلت و غیره را فراهم می‌کند و علاوه بر آن، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق پورت USB را نیز دارد.
 
این نوع از مودم‌های ایرانسل با توجه به قابلیت حمل و نقل آسان، قابلیت شارژ توسط آداپتور و USB و گیرندگی قوی مورد توجه کارشناسان و متخصصان قرار دارد.
 
بنا بر اعلام، مودم‌های USB ایرانسل با توجه به اندازه بسیار کوچک آن و ابعادی که شبیه به یک فلش مموری دارد با استقبال خوب کابران مواجه شده است.
 
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دسته از مودم‌های ایرانسل آن است که علاوه بر این که به پورت USB رایانه شخصی متصل می‌شود، به همراه آن یک سامانه تقویت‌کننده نیز به کابران ارائه می‌شود تا در مکان‌هایی که امواج دریافتی ضعیف است، همچنان اینترنت را با کیفیت و سرعتی مناسب دریافت کنند.
 
مودم‌های Wi-Fi که تنوعی از امکان دسترسی به اینترنت را برای مشترکین خود بوجود می‌آورند در هر نقطه از منزل یا محل کار، قابلیت استفاده دارند و کاربران می‌توانند با استفاده از رایانه همراه، گوشی هوشمند وتبلت، بدون نیاز به کابل، به مودم Wi-Fi متصل شوند.
 
علاوه بر این، این دسته از مودم‌ها دارای پورت خروجی RJ45 بوده و این امکان را در اختیار کاربرانی که دارای رایانه شخصی هستند، قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از کابل شبکه، به وایمکس ایرانسل متصل شده و از اینترنت استفاده کنند.
 
این نوع از مودم‌ها دارای قدرت گیرندگی بالایی بوده و در خارج از ساختمان نصب می‌شود و با توجه به این ویژگی، در مکان‌هایی که فرکانس‌های دریافتی ضعیف‌تر باشد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
چگونه مشترک وایمکس شویم؟
 
کلیه متقاضیان وایمکس ایرانسل می‌توانند با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های منتخب ایرانسل که اسامی آن‌ها در وب‌سایت رسمی ایرانسل به نشانی irancell.ir وجود دارد، درخواست خود را ارائه داده و پس از طی مراحل ثبت نام و ارائه مدارک لازم، سرویس و مودم فعال خود را دریافت کنند.
 
همچنین متقاضیان می‌توانند علاوه بر مراجعه به وب‌سایت ایرانسل، کلیک روی گزینه ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام وایمکس، به یکی از مراکز خدمات و یا فروشندگان مجاز ایرانسل نیز که اسامی آنها در وب‌سایت رسمی ایرانسل وجود دارد مراجعه و اقدام به ثبت نام کنند.
 
پس از تکمیل مراحل ثبت نام، کاربران باید با انتخاب یکی از 6 روش پرداخت اینترنتی با استفاده از کارت‌های عضو شبکه شتاب، خرید کارت شارژ و بارگذاری اینترنتی، پرداخت تلفنی با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، مراجعه حضوری به شعب بانک، پرداخت سریع از طریق وب‌سایت ایرانسل و انتقال خط به خط، هزینه سرویس وایمکس خود را پرداخت و از اینترنت وایمکس خود استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.