اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

October 28, 2013
20:19 دوشنبه، 6ام آبانماه 1392
کد خبر: 58408

تقاضای رسمی برای رفع محدودیت اینترنت/سرویس بی‌کیفیت می‌فروشیم چون اینترنت بی‌کیفیت می‌گیریم/سرانه پهنای باند هر ایرانی 1Kbps

khademi.jpg

عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت:‌ رفع محدودیت سرعت اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه، رفع انحصار سیم مسی و رفع انحصار دولت در تامین پهنای باند، 3 تقاضای جدی بخش خصوصی از دولت جدید است.
 
به گزارش فارس محمود رضا خادمی امروز در یک نشست خبری با موضوع مشکلات اینترنت در کشور، گفت: نظام صنفی رایانه‌ای به نمایندگی از بخش خصوصی سه خواسته از دولت جدید دارد.
 
3 خواسته از دولت؛ رفع محدودیت 128 k، رفع انحصار سیم مسی و تامین اینترنت
 
عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: نخستین خواسته، رفع انحصار تامین پهنای باند توسط شرکت زیرساخت و درخواست داریم تا با حفظ حق حاکمیت در دروازه‌ بین‌الملل، بخش خصوصی اجازه تامین پهنای را داشته باشد.
 
وی گفت: دومین تقاضا رفع انحصار سیم مسی و مشکلاتی است که اپراتور غالب برای شرکت‌های خصوصی ارائه دهنده اینترنت ایجاد کرده است.
 
خادمی ادامه داد: تقاضای سوم رفع محدودیت سرعت اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه به عنوان کف سرعت است. زیرا در تمام دنیا کف سرعت یک مگابیت بر ثانیه تعیین می‌شود و در برنامه پنجم توسعه نیز کف سرعت پهنای باند 512 کیلوبیت بر ثانیه در نظر گرفته شده است.
 
تنها آمار معتبر دایری تلفن ثابت است
 
عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین با بیان چند اولویت دیگر بخش خصوصی گفت: پروانه‌های صادره در حوزه ICT باید از تکنولوژی محور به سرویس محور تغییر کنند. همچنین لازم است که آمارهای اعلامی توسط وزارت ارتباطات شفاف سازی شود. زیرا آمارهای غلط و مغایر موجب گمراهی می‌شوند و انتظار داریم وزارت ارتباطات بخشی را متولی ارائه آمار کند که اطلاعاتی درست به مردم و بخش خصوصی ارائه شود.
 
وی با ذکر مثالی در این خصوص توضیح داد: آمار اعلامی از سوی رگولاتوری و سازمان فناوری اطلاعات در مورد تعداد کاربران اینترنت متفاوت است و تنها آماری که طی چند سال گذشته درست اعلام شده آمار دایری تلفن ثابت بوده است.
 
سرویس بی‌کیفیت می‌فروشیم چون اینترنت بی‌کیفیت می‌گیریم
 
خادمی گفت: همچنین در زمینه ساماندهی دکل‌های شهری، اخیرا شهرداری فشار زیادی به شرکت‌ها وارد می‌کند که با قبول ضرورت ساماندهی دکل‌ها، معتقدیم تعاملات سازنده باید ادامه داشته باشد.
 
عضو کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران همچنین در خصوص گلایه‌ها از بی‌کیفیت بودن خدمات اینترنت، گفت: ما سرویس‌دهنده‌ها اذعان داریم که سرویس بی‌کیفیت می‌فروشیم، زیرا اینترنت بی‌کیفیت می‌گیریم و اصلاح این روند راهی ندارد جز اصلاح زنجیره خدمات و اصلاح تامین پهنای باند ورودی کشور.
 
سرانه پهنای باند هر ایرانی یک کیلوبیت بر ثانیه است
 
وی با اشاره به مشکلات ساختاری در تامین اینترنت کشور، گفت: با پهنای باند فعلی، سرانه پهنای باند جمعیت 70 میلیونی ایران یک کیلوبیت بر ثانیه است. به عبارتی اگر تمام ایرانی‌ها بخواهند با هم از اینترنت استفاده کنند به هر نفر یک کیلوبیت بر ثانیه پهنای باند می‌رسد که با این سرانه نمی‌توانیم به اهداف برنامه پنجم برسیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.