اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

October 30, 2013
12:17 چهارشنبه، 8ام آبانماه 1392
کد خبر: 58452

رگولاتوری طی نامه‌ای به بورس از درآمد ۶.۵ تریلیون ریالی مخابرات از محل ممنوعه خبرداد/پوررنجبر: افزایش تعرفه‌مان قانونی بود

cra to bourse.jpg

رگولاتوری در نامه رسمی به سازمان بورس اعلام کرد که مخابرات از محل اجرای مصوبات افزایش تعرفه شورای رقابت ۶.۵ تریلیون ریال وجه اضافی از مشترکان دریافت کرده که باید بازگرداند، اما مدیر عامل مخابرات می‌گوید افزایش تعرفه قانونی بود.

به گزارش فارس، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از درآمد غیر قانونی مخابرات خبر داد و اعلام کرد: شرکت مخابرات از این سازمان پروانه فعالیت دریافت کرده و تمام مفاد پروانه برای مخابرات لازم الاجراست که این موضوع در قرارداد فروش سهام کنترلی و مدیریتی مخابرات مورد تاکید سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است.
 
بر این اساس طبق موافقت‌نامه پروانه هر گونه افزایش تعرفه خدمات بدون اخذ مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ممنوع است.
 
اخیرا مخابرات ایران بدون اخذ مجوز لازم اقدام به افزایش تعرفه برخی از خدمات کرده و در 6 تریلیون و 554 میلیارد و 932 میلیون و 683 هزار و 928 ریال وجوه اضافی از مشترکان دریافت کرده است که سازمان در حال پیگیری موضوع است، تا مبلغ به مشترکان بازگردانده شود و نمی‌تواند به عنوان درآمد مخابرات ایران قلمداد شود.
 
همراه اول نیز تابع مفاد موافقت نامه پروانه است و دستور فرمایید به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از این امر موضوع بررسی و نتیجه به این سازمان اعلام شود. این نامه که در تاریخ 16/7/92 در اختیار سازمان بورس و ارواق بهادار قرار گرفته شده است امروز همراه با نامه پاسخ مدیر عامل شرکت مخابرات خطاب به سازمان بورس روی کدال منتشر شده است.
 
مظفر پوررنجبر مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که پروانه فعالیت شرکت مخابرات یران اگر چه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده اما به استناد جز 5 ماده 58 قانون اصل 44 شورای رقابت مرجع تصویب دستور العمل تنظیم قیمت است.
 
وی اعلام کرده شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در تاریخ 7/4/92 در دفتر ریاست  جمهوری (با حضور ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ) تشکیل جلسه داده و نسبت به تصویب منع مداخله سایر نهادهای مرتبط با قیمت کالا و خدمات در امر تصمیم گیری شورای رقابت به اعتبار بند 5 ماده 58 اصل 44 اقدام و صرفا شورای یاد شده را مرجع نهایی قیمت گذاری اعلام کرده است. این مصوبه در تاریخ 24/4/91 توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است.
 
مرکز ملی رقابت از باب شفاف سازی مجدد در حوزه مسئولیت شورای رقابت با ریاست جمهوری مکاتبه کرده و دستور وی مبنی بر دستور العمل قیمت گذاری بر عهده شورای رقابت بوده و دخالت در امور مرکز و شورای رقابت خلاف قانون خواهد بود را ابلاغ کرد.
 
پور رنجبر با بیان این مطالب نتیجه گرفته که اقدام مخابرات در اجرای تعرفه‌ها صحیح بوده است. وی همچنین درخواست کرده که اگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کماکان نظر به توقف اجرای مصوبه مربوطه در اعمال تعرفه خدمات مورد ارائه به مشترکان را دارد با مراجعه به راهکارهای مقرر در ماده 90 قانون اصل 44 برای تامین و واریز مابلاتفاوت قیمت از محل اعتبارات و منابع دولت در سال جاری اقدام کند.
 
مدیر عامل مخابرات تاکید کرده که از این رو بودجه پیش بینی شده سال 92 نیازمند اصلاح نیست.
 
برای مشاهده تصویر متن نامه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به بورس اینجا را کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر متن نامه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به بورس اینجا را کلیک کنید.
×منبع: سیستم جامع اطلاع رسانی ناشران سازمان بورس
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.