امنیت

فناوری اطلاعات

November 3, 2013
17:41 یکشنبه، 12ام آبانماه 1392
کد خبر: 58570

روزنامه نگاران آلمانی گوگل و یاهو را تحریم می کنند

در پی فاش شدن جاسوسی آمریکا و انگلیس از سران و شهروندان کشورهای مختلف، اتحادیه روزنامه نگاران آلمان به اعضای خود توصیه کرده است استفاده از خدمات گوگل و یاهو را متوقف کنند.
 
فدراسیون روزنامه نگاران آلمانی به خبرنگاران این کشور توصیه کرده است تا اطلاع ثانوی از استفاده از موتور جستجو و خدمات ایمیل گوگل و یاهو برای تحقیقات و ارتباطات دیجیتالی خود خودداری کنند.
 
این فدراسیون، رسوایی انگلیس و آمریکا را در جاسوسی از اینترنت و شنود مکالمات تلفنی سران و شهروندان کشورهای دیگر را "مفتضحانه" خوانده است.
 
مایکل کنکن رئیس اتحادیه روزنامه نگاران آلمان که 38 هزار روزنامه نگار و خبرنگار عضو دارد می گوید: جستجوهایی که روزنامه نگاران در موتورهای جستجو انجام می دهند به اندازه جزئیات تماس با منابعشان و محتوای ارتباطات با منابع خبری، محرمانه هستند. وی از وجود جایگزین های امن و بی خطر برای جستجوی اینترنتی و ایمیل خبر داد.
 
روزنامه واشنگتن پست، چهارشنبه گذشته گزارش داد سازمان امنیت ملی آمریکا به طور مستقیم به لینک های ارتباطی مورد استفاده در گوگل و یاهو وارد می شود تا تعداد زیادی از ایمیل ها و دیگر اطلاعات کاربری بین مراکز داده خارجی را بردارد. بر اساس این گزارش این برنامه به طور مشترک با همکاری سازمان جاسوسی انگلیس GCHQ انجام شده است.
 
مدیر ارشد گوگل می گوید از جاسوسی ظاهری از داده های شبکه های اینترنتی خصوصی، خشمگین است. این شرکت در مورد اقدام اتحادیه روزنامه نگاران آلمانی اظهار نظری نکرده است.
 
در همین حال شرکت یاهو نیز گفته است در مراکز داده خود تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده و سازمان امنیت ملی آمریکا و دیگر سازمانها به اطلاعات این مراکز دسترسی ندارند.
 
فاش شدن جاسوسی آمریکا از تلفن و اینترنت شهروندان سراسر جهان توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا موجب خشم بین المللی از آمریکا شده است.
 
دولت آلمان هفته گذشته اعلام کرد به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور توسط سازمانهای جاسوسی آمریکا شنود شده است.
 
جاسوسی دولتی در کشوری مانند آلمان که سخت ترین قوانین حریم خصوصی را در جهان دارد بسیار حساس است.
 
اوایل ماه جاری شرکت مخابرات دویچه اعلام کرد از شرکت های آلمانی خواسته است تا به منظور حفاظت از ترافیک اینترنت محلی از سازمان های جاسوسی خارجی، با هم همکاری کنند؛ اگرچه کارشناسان چنین اقدامی را یک مبارزه سخت می دانند.
 
شرکت دویچه تلکام در ماه اگوست و با مشارکت "اینترنت متحد" اقدام به راه اندازی خدمات " ایمیل ساخت آلمان" کرد تا از ترافیک ایمیلی شهروندانش حفاظت کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.