تلفن همراه

فناوری

November 10, 2013
22:00 یکشنبه، 19ام آبانماه 1392
کد خبر: 58713

کنترل بی سیم تلفن های هوشمند با دستکش

مبتکران نوعی دستکش ساخته اند که کاربر می تواند بدون در دست داشتن وسایل الکترونیکی همراه، امکان استفاده از نمایشگرهای صفحه لمسی را داشته باشد.
 
کار کردن با وسایل الکترونیکی قابل حمل با این دستکش جدید که BearTek نام دارد راحت تر، برقراری ارتباط بی سیم هماهنگ تر و کنترل عملکردهایی مانند پاسخ به تلفن و پخش موسیقی اسان تر است.
 
دستکش BearTek که توسط شرکت بلو اینفیوژن تکنولوژی ساخته شده، تلفیقی است از مدولهای الکترونیکی، بلوتوثی و وای فای قابل تغییر که دستکش را به دستگاه های الکترونیکی سازگار می کند. این سخت افزارها در لنگه دست چپ دستکش قرار داده شده است.
 
وقتی این دستکش با دکمه ای که بر روی شست قرار دارد روشن و با وسیله الکترونیکی همراه از جمله تلفن همراه هماهنگ شود، می توانید با خیال راحت تلفن را در جیب یا کیف خود قرار داده و دیگر به سراغش نروید.
این دستکش بر روی انگشت اشاره، وسط و انگشتر شش نقطه دارد که وقی آنها را لمس کنید کار مورد نظر را برایتان انجام می دهد.
 
یک مدول وای فای بر روی این دستکش قرار داده شده که با دوربین سازگار است از این رو فشار دادن دکمه آن بر روی شست موجب روشن شدن دوربین می شود. این قابلیت می تواند دوربین را در وضعیت های مختلف قرار داده و عکس و فیلم بگیرد.
 
مدول بلوتوث با آیفون کار می کند و می تواند به تلفن پاسخ داده و پخش موسیقی را کنترل کند. با این مدول همچنین می توان بدون درآوردن دستکش از دست، تلفن را کنترل کرد.
 
شرکت بلو اینفیوژن این دستکش را ماه گذشته عرضه کرده و امیدوار است با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و استفاده از دستکش، کاربران بتوانند از این فناوری جدید بیشتر بهره مند شوند.
 
این دستکش در سه مدل مختلف عرضه شده است: دستکش چرمی مناسب برای موتورسیکلت سواری، دستکش ضد آب مناسب برف بازی و دستکش های معمولی برای مصارف روزانه در روزهای سرد سال.
 
دستکش چرمی موتور سیکلت سواری 275 دلار، دستکش برف بازی 250 دلار و دستکش روزانه 225 دلار قیمت گذاری شده است.
 
از آنجا که مدول های وای فای و بلوتوث قابل جابجایی هستند کاربر می تواند آنها را در دست راست یا چپ دستکش جابجا کند. این مدول ها هر یک با قیمت 140 دلار قابل دسترس هستند. هر یک از این مدول ها دارای عمر باتری 80 ساعت هستند و طی هشت ساعت قابلیت شارژ دوباره دارند . این دستکش با مدول اندروید کار می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.