رگولاتوری

November 27, 2013
15:08 چهارشنبه، 6ام آذرماه 1392
کد خبر: 59053

افزایش درآمدهای وزارت ارتباطات در سال‌جاری

معاون وزیر ارتباطات در مورد امکاناتی که لایحه قانونی اجازه وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات به وزارت ارتباطات می‌دهد، گفت: با اجرای این قانون درآمدهای دولت از محل حق امتیاز اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی به وزارت ارتباطات می‌رسد که این مبلغ در سال 92 حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد می‌شود. 
 
به گزارش مهر برات قنبری به تشریح امکاناتی که لایحه قانونی اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌دهد، پرداخت و اظهار داشت: حق السهم دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از محل درآمد اپراتورها، خدمات عمومی اجباری، خدمات فرکانس و خدمات تنظیم مقررات و مبالغی از جرایم قانونی که به تبع عدم ایفای تعهد دارندگان پروانه دریافت می‌شد، تأمین می‌شود. وی با بیان این‌که تاکنون حق‌السهم دولت از فعالیت بخش ارتباطات کشور به خزانه دولت واریز می‌شد و بخش کمی از آن در اختیار وزارت ارتباطات قرار می‌گرفت که این مبلغ کفایت سرمایه‌گذاری برای تأمین زیرساخت‌ها را نمی‌کرد، ادامه داد: برای مثال در سال 91 کل اعتباراتی که به وزارت ارتباطات اختصاص پیدا کرد مبلغی حدود 300 میلیارد تومان بود و این درحالی است که حق‌السهم دولت از محل حق امتیاز پروانه‌های فعالیت این بخش رقمی بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد می‌شود و از این محل کمتر از 15 درصد به وزارت ارتباطات اختصاص می‌یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.