اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2013
13:30 شنبه، 9ام آذرماه 1392
کد خبر: 59119

رازهای موفقیت گوگل و آمازون برملا شد

شرکت‌های اینترنتی بزرگی چون گوگل و آمازون فعالیت‌های خود در حوزه فناوری را به گونه‌ای دنبال می‌کنند که حتی بزرگترین سازمان‌های جهانی هم با این گستردگی فعالیت‌ها مواجه نیستند. بر این اساس، نحوه فعالیت این شرکت‌های بزرگ برای مدیریت ابرسیستم‌ها و اطلاعات گسترده می‌تواند نکات آموزنده‌ای برای دیگر شرکت‌ها به همراه داشته باشد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دو شرکت گوگل و آمازون در برخی کنفرانس‌هایی که به تازگی انجام شده است، برخی رازهای خود در این زمینه برملا کرده‌اند تا مشخص شود که چگونه این سیستم‌ها را مدیریت می‌کنند.
"تاد آندروود"( Todd Underwood) از مهندسان ارشد گوگل طی کنفرانسی که چندی پیش با نام Usenix LISA در واشنگتن برگزار شد توضیح داد که صرفه‌جویی مهم‌ترین عامل موفقیت گوگل محسوب می‌شود.
او گفت: «آنچه که گوگل بیش از هرچیز دیگر انجام می‌دهد، انجام اقداماتی برای کاهش قابل ملاحظه هزینه‌ها است».
 
گوگل به واسطه گستردگی فعالیت‌های خود مجبور است هزینه‌هایش را به میزان قابل توجه کنترل کند. زیرا در طول فعالیت‌های خود یاد گرفته است که هرچیز با درخواست قابل ملاحظه مواجه می‌شود می‌تواند برای شما مشکلات فراوان ایجاد کند، مگر آنکه شما هزینه‌های خود را به میزان زیاد کاهش دهید.
یکی دیگر از اقداماتی که گوگل روی آن تمرکز فراوان دارد، خودکارسازی فعالیت‌های داخلی است تا ماشین‌ها به صورت گسترده وظایف این شرکت را برعهده بگیرند.
 
"جیمز همیلتون"( James Hamilton) مدیر ارشد آمازون نیز در مورد شرکت خود توضیح می‌دهد که سرویس‌های مبتنی بر وب آمازون(AWS) روز به‌روز در حال بیشتر شدن است و در طول سال 2000 سرویس جدید با اندازه و قابلیت‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
 
همیلتون معتقد است که تمرکز بر ساختارها و طراحی مناسب آن‌ها مهم‌ترین دلیلی بوده که آمازون را در این زمینه موفق کرده است. او بر این باور است که در جریان طراحی تمامی ساختارها آمازون کوشیده است هزینه‌های خود را کاهش دهد و این مسئله مهم‌ترین راز موفقیت آن‌ها محسوب می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.