اپراتورها

تلفن همراه

مخابرات فضایی

December 11, 2013
21:25 چهارشنبه، 20ام آذرماه 1392
کد خبر: 59393

پروژه شبکه جدید شرکت مخابرات استارت خورد

پروژه شبکه جدید شرکت مخابرات ایران(NTN ) در معاونت شبکه شرکت ، روز سه شنبه ، 19 آذر92 ، در مراسمی با حضور سید هاشمی ، رییس هیات مدیره ، به طور رسمی ، آغاز به کار کرد .
 
به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران ، در این مراسم که مدیران عامل شرکت مخابرات ایران ، شرکت ارتباطات ثابت و شرکت های مخابرات استانها ، نیز ، حضور داشتند ؛  قنبریان ، معاون شبکه مدیرعامل ، به تشریح ارتباط پروژه های جریان کاری شبکه با نقش وبرنامه تحول پرداخت و گفت : پروژه NTN ، دو خروجی اصلی دارد که نخستین ومهمترین خروجی آن، استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران وخروجی دوم Action Planing, Planing یا پوشش ثابت وسیار در مخابرات است.
 
معاون شبکه مدیرعامل ، نتیجه این پروژه را ایجاد یک هم افزایی مناسب دانست و افزود: دو پروژه NOC و IP network در کنار پروژه NTN برای شکل گیری یک بستراستاندارد وامن تعریف شده اند .
 
قنبریان ، وجود یک طرح جامع ونقشه راه برای تحول شبکه شرکت مخابرات ایران و بهبود کارایی شبکه تلفن ثابت را از ضرورت های اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود : اجرای NTN ، با کاهش هزینه های نگهداری و ارتقای شبکه کنونی ، بستر مناسب را برای همگرایی ثابت وسیار به وجود می آورد.
 
وی همچنین ایجاد امکان ارایه هرگونه سرویس ارزش افزوده و باند پهن بر روی شبکه PSTN موجود را از مزایای این پروژه برشمرد و افزود : از آنجایی که در شرایط کنونی ، لزوم حرکت به سمت فناوری های جدید بیش از پیش احساس می شود بنابراین اجرای پروژه NTN ضمن بالا بردن ضریب جذب فناوری های نوین ، میزان تاثیرگذاری پروژه های دیگر را نیز درحوزه شبکه بالا خواهد برد .
 
قنبریان ، با بیان اینکه حفظ وافزایش تعداد مشتریان از طریق خدمات جدید و ایجاد همگرایی در دستورکارسیاست های کلان شرکت است ؛ گفت: با اجرای این پروژه ، امکان مدیریت متمرکز کل شبکه وافزایش درآمد شرکت مخابرات ایران از طریق ارایه خدمات جدید وکاهش هزینه های عملیاتی درحوزه شبکه ثابت به وجود می آید.
 
وی تحلیل وضعیت موجود و مطالعات تطبیقی ، ترسیم وضعیت مطلوب و تدوین استراتژی و طرح اجرایی برای شبکه NGN / IMS را سه فاز اصلی اجرای پروژه عنوان کرد و افزود: در فاز نخست پروژه ؛ ضمن تحلیل وضعیت موجود شبه توسط شرکت KT‌؛ مطالعات تطبیقی برای شناسایی نقاط ضعف وقوت برای مهاجرت به سمت NGN / IMSانجام خواهد شد .
 
معاون شبکه مدیرعامل ، استخراج معماری مطلوب شبکه ثابت وسیار را گام بعدی در فاز دوم اجرای پروژه دانست و گفت : درنهایت در فاز سوم استراتژی شبکه شرکت مخابرات ایران تدوین خواهد شد .
 
وی موفقیت دراجرای این پروژه را درگرو همکاری مدیران استان ها دانست وافزود : با همکاری تمامی مدیران حوزه ثابت و سیار و مدیرعامل شرکت های مخابرات استانها ، امیدواریم بتوانیم در مهلت مقرر این پروژه را به سرانجام برسانیم .
 
قنبریان ، همچنین از پایان دو پروژه بهبود سطح سرویس(SLI) و مدیریت زنجیره پشتیبانی (SCM ) درجریان کاری شبکه خبر داد و افزود: با اجرای پروژه SLI وضعیت شبکه فعلی مخابرات در سراسر کشور بررسی و 12 شناسنامه برای آن تهیه وتدوین شد .همچنین با اجرای پروژه SCM ،نیز ، تجهیزات وقطعات فنی مورد استفاده شبکه مخابراتی کشور ، با تهیه آمار واطلاعات آن شناسایی و برای استفاده به بخش های فنی ذی ربط ، معرفی شد.
 
وی گفت : پروژه NTN با مشاوره شرکت KT از کره جنوبی انجام خواهد شد . این پروژه طی مدت 6 ماه وبه مسوولیت فرشاد امین ،پیاده سازی و اجرا می شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.