تلفن همراه

گوشی

December 14, 2013
18:57 شنبه، 23ام آذرماه 1392
کد خبر: 59457

مفقود شدن بیش از 15 هزار تلفن همراه در متروی لندن

مفقود شدن بیش از 15 هزار تلفن همراه در متروی لندن نگرانی‌ها درخصوص خطرات امنیتی را افزایش داده است.
 
 
آمارهای منتشره نشان می‌دهد که به تنهایی در سال 2013 بیش از 15 هزار تلفن همراه در متروی لندن گم شده است و این موضوع نگرانی‌های امنیتی در خصوص اطلاعات موجود بر روی این تلفن‌ها را افزایش می‌دهد.
 
شرکت امنیتی مک‌آفی می‌گوید که در سال جاری میلادی تا کنون در مجموع 15 هزار و 833 دستگاه تلفن همراه به دپارتمان اشیای گمشده متروی لندن تحویل داده شده است.
 
بر این اساس، تا کنون تنها 2038 تلفن همراه به صاحبان آنها بازگردانده شده است و مالکان 13 هزار و 525 تلفن همراه دیگر هنوز برای دریافت تلفن‌های خود مراجعه نکرده‌اند.
 
راج سامانی – متخصص امنیتی شرکت مک‌آفی – در این خصوص گفت: این آمار بر اهمیت امنیت تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر لوازم الکترونیکی همراه تاکید دارد زیرا این دستگاه‌ها به راحتی گم می‌شوند.
 
به گزارش سایت خبری V3، وی تصریح کرد: شرکت‌ها باید تدابیری اتخاذ کنند تا در صورت مفقود شدن تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها مالکان آنها در معرض تهدیدات مختلف از جمله دزدی هویت قرار نگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.