اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

December 17, 2013
0:04 سه شنبه، 26ام آذرماه 1392
کد خبر: 59528

وزیر ارتباطات: ابزارهای گرفتن حق مردم را در اضافه قبوض ثابت و همراه داریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسوولان تلفن ثابت و همراه قول داده اند اضافه دریافتی در قبوض را برگردانند و اگر مطمئن شوم که این اتفاق نمی افتد ابزارهای لازم را برای گرفتن حق مردم داریم.
 
 
به گزارش ایرنا، محمود واعظی در حاشیه اولین نشست خبرگان فناوری اطلاعات کشور در سالن شهید قندی این وزارتخانه در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت نشدن اضافی دریافتی ها در قبوض تلفن ثابت و همراه، گفت: این اضافه دریافتی ها بیشتر در ارتباط با ودیعه است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: مسوولان تلفن ثابت و همراه قبول کرده اند که تعرفه ها را افزایش ندهند و مبالغ اضافه شده را بازگردانند اما هنوز بخشی از زمان تعهد داده شده، باقی مانده است.
 
واعظی درباره اینکه آمارها نشان می دهد در سال 2013 در زمینه فناوری اطلاعات کشور رشد چندانی نداشته است و در حال حاضر در چه جایگاهی قرار داریم، گفت: جایگاه ایران در جهان تا محدوده یکصد و هشتمین کشور اعلام شده اما در منطقه در رتبه 15 قرار داریم.
 
وی ابراز امیدواری کرد: در لایحه ای که در مجلس به تصویب رسیده و حمایت دولت یازدهم از آی.سی.تی، تا آخر برنامه پنجم توسعه در جایگاه بالاتری قرار بگیریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه علت تاخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چه بوده است، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه تکالیفی برای این وزارتخانه مشخص شده که تاکنون پس از گذشت دو سال و هشت ماه از زمان برنامه پنجم تنها 15 درصد از این تکالیف اجرایی شده است.
 
وی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات در سال 94 راه اندازی می شود، تاکید کرد که برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا این شبکه تا پایان برنامه پنجم توسعه اجرایی شود. 
 
واعظی در پاسخ به اینکه گفته می شود شبکه سایبری امنیت ندارد، گفت: این طور نیست این شبکه از امنیت لازم برخوردار است اما این بدان معنا نیست که در بخش زیرساخت کار نکنیم. 
 
وی افزود: به طور مرتب زمینه تهدیدات را رصد می کنیم و اگر امروز را با 6 ماه گذشته مقایسه کنید شاهد تحولات زیادی در این بخش خواهید بود. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان معتقد هستند، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به نفع کشور نخواهد بود، گفت: این درست نیست با راه اندازی این شبکه می توانیم آنچه را که در داخل کشور مورد نیاز است دسترسی یافته و از آن بهره مند شویم. 
 
واعظی با بیان اینکه کشور به سمت سلامت، تجارت و دولت الکترونیک در حال حرکت است، گفت: به این لحاظ، میزبانی در داخل است و 50 تا 60 درصد فعالیت های اینترنت مربوط به داخل است و البته استفاده کنندگان می توانند از20 تا 30 درصد مسایل مرتبط با خارج نیز بهره مند شوند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تنها یک اینترنت در کشور وجود خواهد داشت، گفت: اینترنت داخلی باسرعت بالا و اینترنت خارجی با سرعت کمتر راه اندازی خواهد شد.
 
واعظی گفت: در آینده مردم دسترسی پرسرعت دو مگابیت به شبکه ملی اطلاعات خواهند داشت، البته سرعت دسترسی به شبکه های خارجی نیز افزایش خواهد یافت. 
 
واعظی در زمینه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات نیز افزود: هم اکنون به دنبال فراهم کردن زیرساختی برای توسعه کشور هستیم و آی.سی.تی پیشران توسعه است به همین دلیل پروژه های مختلف را طراحی کردیم که به محض تصویب بودجه سال آینده حوزه های مختلف را عملیاتی می کنیم. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در این توسعه طراحی شده که پهنای باند بین المللی از 70 به 700 برسد و پهنای باند داخلی از 530 به 2000 افزایش یابد. 
 
واعظی در خصوص مخالفت دولت با چهل هزار میلیارد ریال بودجه وزارت ارتباطات، گفت: دولت در توزیع منابع با مشکلاتی مواجه است اما در زمینه توسعه فناوری هر آنچه که به بخش خصوصی قول داده شده مشکلی در زمینه تامین زیرساخت ها نخواهیم داشت.
 
وی افزود: البته بخش خصوصی باید از این مساله خوشحال باشد زیرا می تواند با سرمایه گذاری در این بخش به سودآوری دست یابد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.