رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 17, 2013
0:23 سه شنبه، 26ام آذرماه 1392
کد خبر: 59538

تصمیم‌گیری در شورای عالی فضای مجازی از اعمال سلیقه دولت‌ها جلوگیری می‌کند

وزیر ارتباطات گفت: اگر تصمیم‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود از اجرای سلیقه‌ای از سوی دولت‌ها محفوظ خواهند ماند؛ هم‌اکنون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات در این شورا به تصویب رسیده است.
 
 
محمود واعظی در نشست خبرگان فناوری اطلاعات کشور با موضوع بررسی و تبادل نظر پیرامون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات و نقشه جامع دولت الکترونیک اظهار داشت: دولت یازدهم بسیار امیدوار است که پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: اکنون با دو واقعیت مواجه هستیم نخست در ظاهر مردم مطالباتی دارند و خواستار دریافت سرویس هستند.
 
وی ادامه داد: این حوزه 70 میلیون متولی دارد برای مثال روستاها از ما اینترنت می‌خواهند و به سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه نیز قانع نیستند.
 
واعظی گفت: در واقعیت دوم، نقش ICT به عنوان پیشران توسعه و زیرساخت توسعه کشور در آینده است که متولی ندارد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وظیفه مهم راضی کردن مردم و وظیفه مهم‌تر ایجاد زیرساخت است تا زمانی که کشور از گردنه مشکلات عبور می‌کند به سرعت در جهت اقتصادی پیش رود که در شأن ملت ایران باشد.
 
وی با بیان اینکه در دو سال و 40 ماه باقیمانده از برنامه پنجم باید 85 درصد تکالیف برنامه را انجام دهیم گفت: بنا نداریم اعتباری جور کنیم و برای اجرای پروژه‌ها با چند شرکت خارجی قرارداد ببندیم و تکالیف انجام دهیم، بلکه سیاست دولت این است که از ایده تا پژوهش، تولید، خدمات و صادرات برای بومی شدن، حمایت شوند.
 
واعظی گفت: قصد تصدی‌گری ندارم و وظیفه ما ساخت زیرساخت است. دولت و بخش خصوصی مکمل یکدیگر هستند و بدون هم موفق نخواهند شد و تجربه نشان داده کشورهایی موفق بودند که بخشی از بودجه را صرف پژوهش کردند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بازدید از بخش خصوصی در نمایشگاه الکامپ، گفت: اگر بطور جدی بتوانیم از پژوهشگران حمایت کنیم شرایط آینده فرق خواهد کرد.
 
وی یادآور شد: قطعا نمی‌توانیم مانند هم فکر کنیم اما می‌توانیم دیدگاه‌هایمان را به هم نزدیک کنیم و زمانی پیشرفت می‌کنیم که اجماع فکری داشته باشیم.
 
واعظی همچنین در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: اگر تصمیم‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود از اجرای سلیقه‌ای دولت‌ها محفوظ خواهند ماند.
 
وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی در نخستین جلسه خود وزارت ارتباطات را مسئول طراحی چارچوب مفهومی شبکه ملی اطلاعات کرد. اکنون چارچوب اولیه این شبکه تنظیم شده و نگاه کلانی که در آینده به کجا خواهد رفت ترسیم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.