اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2013
10:25 جمعه، 29ام آذرماه 1392
کد خبر: 59640

جهانگرد از برنامه‌ریزی برای توسعه تمام شبکه‌های دسترسی خبرداد

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: توسعه کل شبکه‌های دسترسی در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرف دو سال آینده در زمینه‌ی شبکه‌ ملی اطلاعات نیز بخش مهمی از عقب‌ماندگی‌ها جبران خواهد شد.
 
نصرالله جهانگرد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر برای تقویت بازار داخل طرح‌های مختلفی اجرایی شده است و از جمله چندین موتور جست‌وجو و سیستم عامل و ایمیل بومی طراحی شده‌ است که ما برای توسعه‌ی آنها برنامه‌هایی در دست داریم.
 
وی ادامه داد: اکنون چهار سیستم عامل بومی در کشور تجربه شده که لازم است بر روی این‌ها کار بیشتری صورت بگیرد تا با انجام کار اجرایی واقعی قابلیت‌های آنها نشان داده شود. به همین منظور ما هم از این سیستم‌ها حمایت می‌کنیم تا برروی آنها اپلیکیشن‌های لازم نوشته شود تا این شبکه‌ها مورد استقبال بیشتر و استفاده گسترده‌تر قرار بگیرند.
 
جهانگرد در عین حال عنوان کرد: البته با این وجود جذب کاربر توسط این شبکه‌ها موضوعی دیگری است که بستگی به توان رقابتی این شرکت‌ها دارد.
 
او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با سیستم عامل بومی زمین اظهار کرد: در حال حاضر دو یا سه سیستم عامل در کشور تقریبا یکپارچه‌ شده‌اند که آخرین آنها زمین است که در حال حاضر چند دانشگاه آن را مورد استفاده قرار داده‌اند.
 
معاون وزیر ارتباطات در ادامه درباره‌ی ایمیل‌های بومی هم اظهار کرد: اکنون چند ایمیل سرور راه افتاده که هر یک از آنها بار ترافیکی خاص خود را دارند. در این میان ما هم افراد را ترغیب می‌کنیم اما هیچ الزام و اجباری برای هیچ گروهی وجود ندارد، در واقع ما تنها به ظرفیت‌های آنها کمک می‌کنیم تا مردم جذب شوند، اما جذب کاربران بستگی به توان رقابت این شرکت‌ها دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.