تلفن همراه

رگولاتوری

گوشی

December 21, 2013
7:52 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59645

تولید شارژر واحد برای همه دستگاه‌های موبایلی یک گام به جلو رفت

سیاستمداران اروپایی بر این باورند که بر اساس قانون تولید تجهیزات رادیویی، تولیدکنندگان تلفن‌همراه موظفند برای نسل جدید گوشی‌ هوشمند خود یک شارژر واحد در نظر بگیرند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، تولید شارژر واحد بخشی از قرارداد منعقد شده برپایه قوانین تولید تجهیزات رادیویی محسوب می‌شود که سیاستمداران به همراه ریاست جمهوری و شورای وزیران کشور لیتوانی روز پنج‌شنبه آن را مطرح کردند.
 
اتحادیه اروپا نخستین مرحله از طرح استانداردسازی یک شارژر واحد برای همه دستگاه‌های الکترونیکی همراه را تصویب کرد و توضیح داد که به موجب این طرح تمام دستگاه‌های الکترونیکی همراه که در این منطقه به فروش برسند، فقط از یک مدل شارژر پشتیبانی می‌کنند که البته گفته شد برای نهایی شدن دیگر بخش‌های این طرح حدود 3 سال دیگر زمان لازم است.
 
باربارا ویلر ( Barbara Weiler) از سخنگویان این طرح پس از مذاکرات موفقیت‌آمیز صورت گرفته با شورای مرکزی اتحادیه اروپا در این زمینه توضیح داد: «من بسیار خرسند هستم که برای کلیات تولید شارژر واحد برای همه دستگاه‌های الکترونیکی همراه با یکدیگر توافق کرده‌ایم. اگرچه باید گفت که شورا و کمیسیون در ابتدا در این زمینه مردد بودند. این فرآیند می‌تواند مزایای فراوانی برای کاربران به همراه داشته باشد».
 
در پیش‌نویس این طرح اعلام شده است که کلیه تجهیزات رادیویی از جمله تلفن‌های همراه، دزدگیرهای اتومبیل و مودم‌هایی که در بازار وجود دارند به یک شارژر واحد مجهز می‌شوند. این قانون به دنبال افزایش تعداد مدل‌های دستگا‌ه‌های الکترونیکی همراه به تصویب می‌رسد.
 
سیاستمداران اروپایی بر این باورند که تصویر این قانون باعث خواهد شد، تمام تولیدکنندگان تلفن‌همراه موظف شوند تا برای نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود یک شارژر واحد را در نظر بگیرند. این فرآیند استفاده از دستگاه‌های رادیویی موبایلی را آسان‌تر می‌کند و در عین حال هزینه تولید و زباله‌های الکترونیکی را نیز کاهش می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.