اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 21, 2013
17:50 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59677

پاکستان صاحب 4G می‌شود

قانون‌گذاران مخابراتی پاکستان قصد دارند در مارس 2014 همزمان با برگزاری مزایده مربوط به نسل سوم خدمات مخابراتی، مجوز راه‌اندازی نسل چهارم خدمات ارتباطی (4G) را اعطا کنند.
 
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، مقامات قانون‌گذار مخابراتی پاکستان سرانجام مزایده مربوط به راه‌اندازی نسل سوم فناوری‌های ارتباطی(3G) این کشور را پس از یک انتظار طولانی در مارس 2014 برگزار می‌کنند.
 
این طور که رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند، قانون‌گذاران مخابراتی پاکستان قصد دارند در مارس 2014 همزمان با برگزاری مزایده مربوط به نسل سوم خدمات مخابراتی، مجوز راه‌اندازی نسل چهارم خدمات ارتباطی(4G) را نیز اعطا کنند.
 
دولت پاکستان از آگوست 2009 تاکنون چندین بار خبر برگزاری مزایده 3G در این کشور را منتشر و لغو کرده است.
 
"سید اسماعیل شاه"( Syed Ismail Shah) مدیر مرکز تنظیم قوانین رادیویی و مخابراتی پاکستان(PTA) در این خصوص به خبرگزاری بلومبرگ توضیح داد که قانون‌گذاران از مشاوران برجسته‌ای کمک گرفته‌اند تا نحوه برگزاری این مزایده را مورد بررسی قرار دهند.
 
او گفت: «مجوزهای مربوط به این شبکه مخابراتی به صورت بی‌طرف برگزار می‌شود و از طریق یک مناقصه باز صورت می‌گیرد. این مزایده فقط مربوط به شبکه مخابراتی 3G نمی‌شود. در این مزایده می‌تواند هر فناوری پیشرفته مخابراتی از جمله 4G نیز ارایه شود».
 
بر اساس بودجه‌های قبلی تعیین شده، پیش‌بینی شده است که این مزایده با ارزشی بالغ بر 1.2 تا 2 میلیارد دلار برای دولت برگزار شود.
 
در این مزایده طیف باند مخابراتی به میزان 30 مگاهرتز ارایه می‌شود که این مسئله تعداد شبکه‌های مخابراتی برنده را محدود می‌کند و در نهایت می‌تواند قیمت بیشتری را برای رقابتی‌تر کردن مزایده ارایه دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.