اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 21, 2013
21:42 شنبه، 30ام آذرماه 1392
کد خبر: 59689

۷نکته از شبکه‌سازی ابررابط‌های موفق

"شبکه سازی در مورد این نیست که چه چیزی می دانید بلکه در مورد این است که چه کسانی را می شناسید؟"
آیا تا بحال جمله بالا را شنیده اید؟ آیا جمله بالا درست است؟ گروهی از ابر رابطان کارآفرین می خواهند درستی جمله بالا را برای شما اثبات کنند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از TNW، ابر رابطان کسانی هستند که چیزی بیش از تعداد زیادی دوست در یک صفحه شبکه اجتماعی و تعداد بیشتری پیرودر رسانه های جمعی دارند. آن ها کسانی هستند که می توانند از طریق مقدماتی منظم و هوشمند – هرچند ساده – با افراد سطح بالا ارتباط برقرار کنند.
 
rolodex
 
دیگران ممکن است شما را به آشنایان معرفی کنند اما این رابطان می توانند از طریق مقدمات درست شما را دقیقاً به نتیجه دلخواهتان برسانند. برای فهمیدن رازشان من با چند تن از پر نفوذ ترین ابر رابطان که در بزرگ ترین شرکت های دنیا اثرگذارند صحبت کردم. این 7 نکته ناب را برای فهمیدن راز موفقیتشان از دست ندهید.
 
1- همه چیز در این خلاصه شما می شود که چه کسانی را می شناسید؟
لوییس هوز کارآفرین و وبلاگ نویس می گوید: "اداره کردن یک تجارت موفق به این که شما چه کسانی را می شناسید بستگی دارد، اما این که شما چه کسی را می شناسید کافی نیست. بسیر اهمیت دارد که اجازه دهید تا دیگران بدانند شما تا چه اندازه اهمیت می دهید. مصمم و مصرّ بودن برای ایجاد یک رابطه صمیمانه، عاطفی، روحانی یا حتی شخصی بسیار مهم است."
شناخت افراد یک مسأله است اما ایجاد رابطه در سطحی وسیع تر و شخصی تر کاملاً مقوله متفاوتی است. "این عامل ناشناخته ارتباطات است و این مسأله مهم ترین مقوله در موفقیت تجارت شماست."
 
2- قدرت سازماندهی خود را به کار بگیرید
اسکات گربر موسس انجمن کارآفرینان جوان (YEC) گفت:"هر ابر رابطی می داند که باید چه کسانی را چه زمانی در اختیار داشته باشد. قدرت سازماندهی یک فرد یعنی آن فرد بتواند کسانی را که باید همدیگر را بشناسند در یک فضای صمیمانه دور هم جمع کند تا سنگ بنای یک رابطه قوی را بگذارد. "
 
3- پر اهمیت ترین سوالات را بپرسید
این در مورد شما نیست. گاربر ادامه داد:"همیشه بپرسید چطور می توانم کمک تان کنم؟ قالب ذهنی تان را پیرامون این سوال بگردانید. این یک موضع حیاتی است. شما هیچگاه نمی توانید با اهداف شخصی داخل این کار شوید زیرا مردم درون شما را می بینند. مهم ترین مشکل شبکه سازی این است که مردم برای خودشان کار می کنند." وقتی شما قالب ذهنیتان را تغییر می دهید و بر آن هایی که با شما در ارتباطند تمرکز می کنید روابطتان پیشرفت می کند و به همه سود می رساند.
 
4- ارزش واقعی پیدا کنید
نویسنده کتاب Jab, Jab, Jab, Right Hook و موسس شرکت VaynerMedia گری وینرچاک می گوید:"اکثر مردم در مورد شغلشان رمانتیک فکر می کنند. آنها فکر می کنند آنچه که شما به دست می آورید نتیجه خالص کارتان و دانش شماست. اما اکثر مردم صبور نیستند."
وینرچاک ادامه داد:" مردم می خواهند از روابطشان برداشت داشته باشند بی آنکه خود ارزشی گذاشته باشند. به لطف رسانه های اجتماعی و ایمیل، شما می توانید تمام افراد را بررسی کنید. اما مهتر از دانستن و شناخت افراد وارد کردن ضربه درست است. شما باید بروید و درخواست یک مقدمه کنید، و بهترین تضمین این است که ارزش افراد را بدانید.
 
5- دقیق باشید
یک صفتی که میان تمام ابر رابطان مشترک است این است که برنامه زمانی فشرده ای دارند. ادام ریفکین موسس شرکت PandaWhale می گوید شما باید با رابطان پر مشغله یک تماس کوتاه مدت و مختصر در عین حال با تمام جزئیات داشته باشید.
ریفکین اشاره کرد:"ابر رابطان همیشه در ضیق وقت هستند. پس نوشتن یک ایمیل 5 صفحه ای در مورد احساستان در مورد تجارتتان راه خوبی برای شبکه سازی نیست. در عوض به وضوح بیان کنید چه کسی هستید، چگونه می توانید ارزش آفرین باشید، چه چیزی نیاز دارید. این می تواند به سادگی خلاصه کردن ایمیلتان برای یادداشت برداری باشد."
نیازی به نوشتن سلام و احوال پرسی و دعوت به قهوه نیست زیرا ابر رابطان از چندین جهت در فشارند پس از زمان بدست آمده نهایت استفاده را ببرید.
 
6- اگر می خواهید در طولانی مدت دوام بیاورید تنها به یک چیز دل خوش نکنید بلکه دورگه باشید.
گربر گفت:" همانطور که مرز های میان شرکت های سنتی فرو می شکند و با هم ادغام می شوند (برای مثال شرکت ed-tech یا e-commerce) حیاتی است که ابر رابطان آدم های مختلفی را از شرکت های متفاوت در دست داشته باشند. از محدوده استراحتگاه خود بیرون بیایید و با آدم های متفاوت از شرکت های مختلف و حتی خارج از محدوده تخصصی خودتان رابطه برقرار کنید. این یکی از اصلی ترین نکاتی است که باعث می شود در طولانی مدت در تجارت خود دوام بیاورید."
دن لک موسس شرکت Meeting of the Big Minds نیز با این نظر موافق است و می گوید:"هیچ شرکتی بخودی خود نمی تواند پابرجا بماند. عوامل خارجی و روابط فرای روابط معمولی شرکت بسیار تاثیر گذار است."
 
7- اگر می خواهید حسن نیت خود را اثبات کنید رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرید.
لک می گوید هیچ گاه از رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط استفاده نکرده است. "تلفن و ایمیل ابزار خوبی هستند اما فقط برای سرعت بخشیدن به روند. شما به یک آشنایی و معارفه دو سویه نیاز دارید. مردم یک دلیل متقن می خواهند که شما زمان آن ها را هدر نمی دهید. داشتن شخصی که شما را معرفی کند می تواند در تایید این امر به شما کمک می کند."
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.