اپراتورها

بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 24, 2013
19:06 سه شنبه، 3ام دیماه 1392
کد خبر: 59746

سامانه #708* پارسیان بالاخره راه‌اندازی شد

بانک پارسیان اعلام کرد در راستای گسترش بانکداری الکترونیک و به منظور ارائه خدمات سریع، آسان و کم هزینه برای مشتریان،‌ اقدام به راه اندازی کد USSD (خدمات مکمل بدون ساختار داده ها) به شماره #708* بر روی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سرویس #708* بانک پارسیان یک سرویس سریع، رایگان، امن و قابل استفاده برای تمامی افراد جامعه است. با استفاده از این سامانه امکان استفاده از خدمات بانکی برروی تلفن همراه فراهم می باشد. مشتریان بانک و دارندگان تمامی کارت های عضو شتاب می توانند با استفاده از کد ستاره 708 مربع بر روی تلفن همراه خود، خدماتی از قبیل دریافت موجودی، پرداخت قبوض، خرید شارژ و به زودی انتقال وجه، سه گردش آخر حساب و … را دریافت کنند.
 
شایان توجه است؛ مراحل یادشده در کمتر از 1 دقیقه قابل انجام است و با این روش دارندگان همه کارت های بانکی عضو شتاب می توانند از هر مکان و در هر زمان بدون استفاده از ابزارهای فعلی و یا مراجعه به شعب بانک، علاوه بر خرید شارژ نسبت به انجام امور بانکی خود نیز اقدام کنند.
 
برای مثال؛ روش خرید شارژ تلفن همراه از سامانه #708* اینگونه است که مشتریان می توانند #708* را شماره گیری کرده و با انتخاب گزینه 2 (خرید شارژ مستقیم تلفن همراه) و انتخاب سیم کارت مورد نظر جهت شارژ و مشخص کردن نوع شارژ (معمولی و شگفت انگیز) مبلغ درخواستی برای شارژ را انتخاب و سپس با وارد کردن شماره کارت و رمز دوم کارت، تلفن همراه خود را شارژ کنند و درپایان نتیجه تراکنش و پیام کوتاه تایید تراکنش را به همراه اعلام موجودی جدید شارژ مشاهده کنند.
 
سامانه USSD نوعی امکان تبادل اطلاعات بر بسترهای ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه است که امکان انجام تراکنش های مالی و انجام انواع پرداخت های الکترونیکی و همچنین تبادل اطلاعات فیمابین دارنده تلفن همراه و مدیریت سامانه USSD را فراهم می سازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.