امنیت

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

گوشی

December 30, 2013
9:56 دوشنبه، 9ام دیماه 1392
کد خبر: 59879

دبیر کارگروه تعیین مصادیق: فیلتر تانگو، وایبر، واتس آپ و کوکو هم در دستور کار کارگروه قرار دارد

WhatApps-Viber-Skype-Tango-IM.jpg

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: دامنه اصلی اینستاگرام فیلتر نشده است و تنها برخی از صفحات مجرمانه آن فیلتر شده است.
 
 
عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر گفت: برای فیلتر دامنه اصلی اینستاگرام هیچ دستوری صادر نشده است.
 
وی افزود: البته این در حالی است که قبلا دستور فیلتر چندین صفحه مجرمانه از این سایت توسط کارگروه صادر و اجرا شده است.
 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه همچنین درباره فیلتر شدن سایر نرم‌افزارهای خارجی  شبیه We chat نیز گفت: فیلتر شدن نرم‌افزارهای خارجی مشابه WE chat هم در دستور کار کارگروه است.
 
وی افزود: فیلتر شدن نرم‌افزارهای ( Tango، viber، Coco، Whats app ) تانگو، وایبر، واتس آپ و کوکو در دستور کارگروه بوده و هنوز هم از دستور خارج نشده‌اند. 
 
خرم‌آبادی تصریح کرد: استنباط من به عنوان دبیر کارگروه این است اگر کارگروه به این نتیجه برسد که نرم افزارهای داخلی مشابه وی چت می توانند نیاز ارتباطی صوتی و تصویری کاربران را برآورده کند کارگروه دستور فیلتر آنها را هم صادر می‌کند.
خرم‌آبادی تصریح کرد: استنباط من به عنوان دبیر کارگروه این است اگر کارگروه به این نتیجه برسد که نرم افزارهای داخلی مشابه وی چت می توانند نیاز ارتباطی صوتی و تصویری کاربران را برآورده کند کارگروه دستور فیلتر آنها را هم صادر می‌کند.
وی افزود: البته این بستگی به نظر اعضای کارگروه دارد و همه اعضای کارگروه باید در این خصوص اظهار نظر کنند.
 
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصریح کرد: معمولا کشورها اجازه نمی‌دهند که زیرساخت ارتباطی آنها و بستر ارتباطی شهروندان انها در اختیار عوامل بیگانه باشد چرا که ارتباطات شهروندان حاوی اطلاعاتی است که جمع اوری و تحلیل آنها توسط بیگانگان می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری برای کشور به دنبال داشته باشد.
 
خرم‌آبادی گفت: کارگروه تعیین مصادیق نیز در تصیم‌گیری‌ها خود این ملاحضات را مد نظر قرار می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.