اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

January 1, 2014
18:06 چهارشنبه، 11ام دیماه 1392
کد خبر: 59957

گوگل وارد صنعت خودروسازی می‌شود

این طور که فعالیت‌های اخیر شرکت گوگل نشان می‌دهد و منابع خبری بر پایه اطلاعات به‌دست آمده توضیح می‌دهند، عرضه بعدی که این شرکت بزرگ اینترنتی وارد آن خواهد شد اتومبیل‌سازی است.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در تازه‌ترین نسخه خود توضیح داد که گوگل هم‌اکنون با شرکت خودروسازی Audi آلمان همکاری‌های خود را آغاز کرده است تا قابلیت‌های سرگرمی و اطلاعاتی مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید را برای نسل جدید خودروهای این شرکت ارتقا دهد.
 
این طور که گفته شده است، جزییات مربوط به فعالیت‌ها و همکاری این دو شرکت بزرگ در نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES 2014 تا حدود یک هفته دیگر به طور رسمی منتشر می‌شود.
 
البته گفته می‌شود که گوگل همکاری‌های خود را با برخی دیگر از شرکت‌ها از جمله Nvidia آغاز کرده است تا بتواند اندروید را به عنوان یک سیستم‌عامل کاربردی برای نسل جدید خودروها عرضه کند. 
 
این اتفاق به رانندگان امکان و سرنشینان خودرو امکان می‌دهد به موسیقی‌ها، سیستم‌های تعیین مسیر، ابزارهای کاربردی و خدمات مربوطه که روی گوشی هوشمند اندرویدی خود در اختیار می‌گیرند،‌دسترسی داشته باشند.
 
تلاش گوگل در این زمینه در حالی صورت می‌گیرد که اپل سرویس iOS in the Car را ژوئن گذشته در همایش WWDC 2013 خود معرفی کرد. اپل با این کار سعی کرد امکان دسترسی مستقیم راننده و سرنشینان به قابلیت‌ها و ابزارهای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل iOS از طریق سیستم کنترلی اتومبیل فراهم شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.