اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

January 3, 2014
11:09 جمعه، 13ام دیماه 1392
کد خبر: 59989

ارزان‌ترین و گران‌ترین هزینه پیامک در خاورمیانه مشخص شد

مرکز Arab Advisors Group بر اساس یک بررسی جدید اعلام کرد که در منطقه خاورمیانه سوریه کمترین میانگین هزینه مربوط به سرویس پیامک‌(SMS) را از مشترکان موبایلی خود می‌گیرد و مقابل، کشور مراکش بیشترین هزینه پیامک را از مشترکان خود دریافت می‌کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی‌های این مرکز در حوزه خدمات موبایلی در منطقه خاورمیانه نشان داد که کشورهای سوریه و عراق به‌ترتیب کمترین هزینه و کشورهای مراکش و لبنان بشیترین هزینه مربوط به سرویس پیامک را از مشترکان خود دریافت می‌کنند.
 
این مرکز بررسی‌های خود را در 19 کشور خاورمیانه در 152 اوپراتور تلفن همراه انجام داد و در پایان دریافت که سوریه کمترین هزینه مربوط به سرویس پیامک را از مشترکان تلفن همراه دریافت می‌کند.
بر اساس گزارش این مرکز، مراکش بالاترین میانگین هزینه برای سرویس پیامک را ارایه می‌دهد و پس از آن به‌ترتیب کشورهای لبنان، قطر، موریتانی، کویت، الجزیره، لیبی، اردن، مصر، امارات، سودان، عربستان سعودی، فلسطین، عمان، بحرین، یمن، تونس، عراق و سوریه قرار دارند.
 
"هیبا رابادی"(Hiba Rabadi) مدیر تحقیقات مرکز Arab Advisors Group در این خصوص گفت: «بررسی‌های ما نشان داده است که میانگین نرخ هزینه پیامک در کشورهای عربی برای سیم‌کارت‌های دایمی و پیش‌پرداختی 0.057 دلار بوده است. در مقابل میانگین هزینه هر پیامک به صورت بین‌المللی برای سیم‌کارت‌های دایمی و پیش‌پرداختی 0.162 دلار است».
 
او در ادامه توضیح داد: «میانگین هزینه هر پیامک به صورت بین‌المللی نسبت به هزینه‌ای که در خاورمیانه از صاحبان سیم‌کارت‌های دایمی گرفته می‌شود 2.848 برابر بیشتر است. همچنین باید گفت که هزینه پیامک به صورت بین‌المللی برای صاحبان سیم‌کارت‌های اعتباری نسبت به خاورمیانه 2.845 برابر بیشتر است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.